تابناک چهارمحال وبختیاری- کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری غیرواگیر دیابت در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام همزمان با هفته ملی دیابت برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 13 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا جعفریان دهکردی، کارشناس بیماری های غیرواگیر شهرستان شهرکرد در این کارگاه آموزشی به تشریح تاریخچه بیماری دیابت، انواع آن، نشانه های بیماری و راههای پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.
جعفریان با گرامیداشت هفته ملی دیابت که با شعار دیابت و خانواده از 19 لغایت 25 آبان نامگذاری شده استف گفت: افزایش بیش از حد طبیعی قند خون را دیابت می گویند.
وی، افزود: دیابت بیماری غیرواگیر است که حالت مزمن و طول کشیده دارد و مادام العمر بوده و درمان قطعی ندارد؛ اما قابل کنترل است.
این کارشناس مسائل بهداشتی ادامه داد: بیماری دیابت شایع ترین بیماری در جهان است که در ایران رتبه دوم قطع پا بعد از تصادفات را به خود اختصاص داده است.
جعفریان گفت: دیابت شایع ترین بیماری غددی جهان است که یکی از  علت های نابینایی، نارسایی های کلیه، مغز و قلب و عروق می باشد .
وی افزود: 4میلیون مرگ در جهان به علت بیماری دیابت در سال رخ می دهد که این بیماری عامل 9درصد مرگ و میر دنیا به شمار می رود.
کارشناس بیماری های غیرواگیر شهرستان شهرکرد تصریح کرد: بهترین راه برای دوری از عوارض ناشی از بیماری دیابت، اصلاح سبک زندگی و مراقبت تغذیه ای است.
جعفریان، خاطرنشان کرد: بیماری دیابت به واسطه دو عامل ارث و محیط بروز پیدا می کند و هزینه بسیار بالایی در سال حدود 4هزار میلیارد تومان برای  این بیماری صرف می شود.
وی، با برشمردن عواقب بیماری دیابت و انواع یک و دو آن، گفت: آگاه سازی عمومی به روند کاهش هزینه ها و ابتلا به این بیماری کمک شایانی می کند.
 پاسخ به پرسش های مخاطبان در زمینه دیابت پایان بخش این کارگاه آموزشی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار