تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات شورای نگهبان بر کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود.
کد خبر: ۶۷۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 14 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان تاکید کرد: شورای نگهبان براساس وظیفه ذاتی برای انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع مقدس لوایح چهارگانه FATF را هم مورد بررسی قرار داده است.
وی افزود: شورای نگهبان بر آخرین مورد این لوایح چهارگانه که همان کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم CFT بوده پس از بررسی های لازم 23 ایراد گرفته است.
نوریان یادآور شد: ایرادات شورای نگهیان با حضور معاون امور حقوقی رئیس جمهوری، معاون حقوق وزیر امور خارجه و تمامی مدیران ذیربط در وزارتخانه ها و نهادهای حقوقی، سیاسی و امنیتی کشور بررسی می شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش بر این است که ایرادآت شورای نگهبان پاسخ داده و راهکارها و پیشنهادات لازم در این خصوص ارائه شود.
وی گفت: نماینده شورای نگهبان نیز در نشست روز یکشنبه هفته آینده حضور دارد و این موضوع به صورت همه جانبه بررسی خواهد شد.
نوریان تاکید کرد: پس از برگزاری نشست فوق العاده روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و ارائه راهکار برای رفع 23 ایراد بر کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نتیجه آن به طور کامل و قطعی اطلاع رسانی می شود.
نوریان همچنین در خصوص پولشویی گفت: این یک اشکال است که برخی از مقامات کشور از جمله ئزیر امور خارجه کشورمان نیز به آن اذعان کرده است.
وی تصریح کرد: باید از وجود این عارضه و آسیب کسی فرار نکند و برای رفع آن راه حلی پیدا کرد.
نوریان اذعان کرد: اینکه دائم وجود یک مشکل انکار شود راه حل نیست و باید دنبال راه حل اجرایی برای رفع مشکل و آسیب بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 15 مهر 1397 با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.
در این رای گیری از مجموع 271 نماینده حاضر در جلسه 143 رای موافق، 120 نماینده مخالف و پنج نماینده رای ممتنع به الحاق ایران به این کنوانسیون دادند.
این لایحه شامل یک مقدمه، 28 ماده و یک پیوست است و بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را با شروطی پذیرفت.
لوایح مرتبط با کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک های ایران با بانک ها و موسسات مالی دنیا است.
گروه ویژه اقدام مالی یک نهاد فراملی ناظر بر مقررات و قوانین کشورهای مختلف برای سنجش میزان کارایی آن ها در مبارزه با پولشویی است.
تاکنون 194 کشور جهان به FATF پیوسته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار