تابناک چهارمحال وبختیاری- بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر با اشاره به تلاش این بنیاد برای ثبت جایزه نوبل مادر گفت: این پیشنهاد از سوی هیات مدیره جایزه نوبل در حال بررسی است.
کد خبر: ۶۸۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 15 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- غلامرضا محمدی افزود: این پیشنهاد یک ماه گذشته به هیات مدیره مستقر در کشور سوئد ارائه شده است و انتظار می رود برای تکریم جایگاه والای مادر با نظر موافق اعضا به ثبت برسد.
وی همچنین انتخاب مادر شایسته دنیا را از دیگر برنامه های این بنیاد اعلام کرد و گفت: این رقابت بین 6 مادر از پنج قاره جهان هر 2 سال یکبار انجام می گیرد که نخستین دوره آن سال 2020 برگزار خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه ایران بعنوان موسس بنیاد بین المللی مادر همواره یک نماینده در رقابت مادر شایسته دنیا دارد، تصریح کرد: از همین رو از قاره آسیا 2 مادر و از هر قاره نیز یک مادر نمونه برای انتخاب مادر شایسته دنیا حضور پیدا می کند.
بنیانگذار بنیاد مادر از ثبت این بنیاد در 74 کشور دنیا خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا از نخستین کشورهایی بودند که با ثبت این بنیاد در کشورهای خود موافقت کرده و در این حوزه فعال شده اند.
محمدی با اشاره به شناسایی یکهزار و 680 مادر نمونه در استانهای کشور اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا از هر استانی یک مادر نمونه انتخاب تا پس از ارزیابی های لازم یک مادر بعنوان نماینده ایران برای شرکت در مسابقه مادر شایسته دنیا معرفی شود.
وی، ارائه الگوهای موفق از مادران و نهادینه کردن فرهنگ احترام به مقام مادر را از مهمترین اهداف این سازمان مردم نهاد عنوان کرد و گفت: بنیاد بین المللی مادر فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده و در این مدت تلاش کرده است تا قداست و جایگاه مادر را در جامعه بیش از پیش تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه بنیاد مادر وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست، تاکید کرد: فعالیت سیاسی و هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر ممنوع است.
آشناسازی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش مادر، تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ایده آل، پررنگ ساختن مسئولیت های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، ایجاد مراکز مشاوره برای مادران به منظور رفع تنگناهای آنان از نظر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، درمانی، معنوی و خانوادگی، فراهم کردن زمینه آموزش از مهدکودک تا سطوح دانشگاهی، انتخاب مادران نمونه و برگزاری بزرگداشت، تجلیل و قدرشناسی از آنها از اهداف بنیاد بین المللی مادر است.
اهداف و شاخص های این بنیاد بین المللی تاکنون به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و مجله پیام مادر بعنوان مجله رسمی این بنیاد به 2 زبان فارسی و انگلیسی در کتابخانه ملی سوئد به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار