تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از اختصاص اعتبار لازم برای مدیریت پسماند و بازیافت در حوزه های شهری و روستایی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 17 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهدی جمالی نژاد افزود: با توجه به اینکه مدیریت پسماند و بازیافت یکی از دغدغه های مسوولان است، دولت در لایحه بودجه سال 97 اعتبارات لازم را در این زمینه اختصاص داده است.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته در بخش بازیافت افزود: مشکل بازیافت زباله اگر چه در شهرهای شمالی کشور بیشتر مشاهده می شود اما در شهرهای مرکزی نیز این مشکل وجود دارد.
جمالی نژاد، همچنین در خصوص تامین قیر مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری نیز گفت: یکی از مشکلات موجود در بخش عمرانی شهرداری ها و دهیاری ها کمبود قیر است که امید است این مشکل بزودی مرتفع شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در تعدادی از استانهای مرزی و یا استانهای کمتر توسعه یافته، تخصیص قیر رایگان بیش از استانهای دیگر باشد.
به گفته وی، اگر چه توزیع قیر رایگان در بین شهرهای زیر 50هزار نفر انجام می شود اما تلاش می شود توزیع عادلانه در این زمینه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با تصویب اعتبار 32هزار میلیارد ریالی تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی بخش عمده ای از کمبود اعتبارات شهرداری های کشور مرتفع خواهد شد.
در فرآیند بررسی و تصویب قانون بودجه سال 1397، حدود32 هزار میلیارد ریال از عوارض فرآورده‌های نفتی سهم شهرداری ها به خزانه برگشت داده شد.
در تصویب مجلس شورای اسلامی ، به موجب تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات برارزش افزوده، عوارض وصولی فرآورده‌های نفتی به حساب مرکز وجوه وزارت کشور که دستگاه اصلی متولی امور شهرداری‌ها و دهیاری است، واریز و طبق ترتیبات قانونی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده است.
اکنون روزانه 50 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که 10 هزار تن مربوط به روستاها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار