تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، سهم استان از جمعیت گردشگری را قابل توجه دانست و گفت: دغدغه دولت توسعه صنعت گردشگری است.
کد خبر: ۶۸۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 17 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- الله کرم نصیری در جلسه شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی استان افزود: سرمایه گذاری برای مرمت بناهای تاریخی، تولید و فروش صنایع دستی و رونق گردشگری باید در اولویت برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.
وی تصریح کرد: مسئولان این بخش باید طرح ها و برنامه های مشخصی برای بهره مندی سرمایه گذاران از این تسهیلات با هدف رونق در گردشگری نقاط مختلف کشور تهیه و تدوین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و شیوه زیست سنتی عشایر کوچ نشین این خطه را فرصتی برای سرعت بخشی به چرخش صنعت سبز گردشگری دانست.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل های بی بدیلی در حوزه گردشگری طبیعی است که می تواند در رونق این صنعت نقش بسزایی ایفا کند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به ظرفیت و موقعیت جغرافیایی استان، صنعت گردشگری در چشم انداز توسعه ای استان لحاظ شده است.
علی کاظمی باباحیدری اظهار داشت: گردشگری پیشتر به عنوان سرگرمی و تفریح مورد توجه بود، اما امروزه به یک صنعت قوی در کنار مشاغل دیگر تبدیل شده است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های مستعد این خطه، دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت گردشگری منطقه باید برنامه ریزی های دقیق و موفقی در این حوزه داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف تاریخی، طبیعی و گردشگری استان از اولویت های توسعه ای این استان است.
بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری هیچ گونه محدودیتی ندارد.
وی افزود: مسئولان میراث فرهنگی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی متقاضی سرمایه گذاری در بخش های مختلف استقبال می کند.
در این جلسه، مشکلات و چالش های پنج طرح گردشگری شاخص در دست اجرای استان که توسط بخش خصوصی درحال اجراست، بررسی و برای رفع آنها تبادل نظر و چاره اندیشی شد.
چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری و 4700 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد 680 اثر ثبت ملی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار