تابناک چهارمحال وبختیاری- پژوهشگر منتخب و مخترع ایرانی موفق به ساخت نخستین نسل ماسک تنفسی غشایی با مقاومت بسیار بالا شد که در روزهای وارونگی دما در کلانشهرها بسیار کاربرد دارد.
کد خبر: ۶۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 18 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- رسول نوروزیان قهفرخی اظهار داشت: ماسک ساخته شده نوعی ماسک مقاوم در برابر آلودگی و وارونگی هواست که ایده آن از فرآیند فتوسنتز در برگ درختان گرفته شده و در آن غشایی جدید بسیار مقاوم در فرآیند فیلتراسیون ماسک تنفسی فیلتردار FFP3 به کار رفته است.
وی ادامه داد: این ماسک همانند برگ درخت ذرات آلودگی هوا را در روزهای وارونگی دما به خود جذب می کند و جذب فیزیکی و شیمیایی ذرات آلاینده هیدروکربنی، قابلیت تولید هوای پاک را بر اساس فناوری 'ایر پلاسما ' دارد.
نوروزیان یادآور شد: این ماسک هم اکنون مراحل اخذ استاندارد آزمایشگاه مرجع بین المللی Niosh را برای تولید بین المللی سپری می کند.
این پژوهشگر چهار محال بختیاری یادآور شد: این ماسک نوع پیشرفته و نسل جدید ماسک تنفسی فیلتردار است که علاوه بر عمر بیشتر و کارایی جذب ذرات تا حد یک دهم میکرون، دارای سیستم مکانیسم تهویه و خارج سازی رطوبت از پشت ماسک بر اساس یک سوپاپ ایر پلاس سیلیکونی است.
وی، با بیان اینکه با بهره گیری از این ماسک افراد در روزهایی که وارونگی هوا رخ می دهد، بدون مشکل تنفس خواهند کرد، افزود: یکی از ویژگی های این ماسک سرعت خارج شدن رطوبت پشت ماسک است.
نوروزیان گفت: این طرح فناورانه هم اکنون در مسیر تحقیق و توسعه قرار دارد و به زودی برای استفاده عموم وارد بازارهای هدف داخلی و خارجی می شود.
به گفته وی، شرکت دانش بنیان ' فناور هوای پاک امرتات' بیش از ١٤ سال فعالیت فناورانه در حوزه سیستم های نوین فیلتراسیون و ٣ سال فعالیت در حوزه تحقیقات و تولید ماسک های تنفسی نوین صنعتی و شهری را با برند ' گرین لایف امرتات' دارد.
نوروزیان قهفرخی مخترع ١٨ طرح برجسته صنعتی و زیست محیطی در طول ٢٠ سال گذشته است و پس از پنج سال تلاش مستمر علمی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران رییس جمهوری در سال ٢٠١٦ موفق به ثبت اختراع در اداره ثبت اختراعات آمریکا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار