فرمانده سپاه حضرت قمی بنی‌هاشم (ع) خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده سپاه حضرت قمی بنی‌هاشم (ع) گفت: یک هزار و 240 برنامه برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است که 289 مورد از این برنامه‌های شاخص هستند.
کد خبر: ۶۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 18 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سردار علی‌محمد اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد با اشاره به همزمانی هفته وحدت و بسیج، گفت: این هفته بهانه‌ای برای معرفی زحمات بسیجیان است.
فرمانده سپاه حضرت قمی بنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه رسالت پاسداری بر عهده بسیج هم قرار دارد، افزود: تشکیل بسیج در سال 58 نشان از آینده‌نگری و تیزبینی حضرت امام خمینی (ره) بود.
وی با تاکید بر اینکه بسیج زمانی تشکیل شد که چندان اثری از جنگ نبود اگرچه قائله‌های زیادی در ایران وجود داشت، عنوان کرد: به نوعی می‌توان گفت بسیج از زمان ابتدای خلق انسان وجود داشته است چراکه هر کدام از پیامبران خود رسالت بسیج‌کنندگی مردم را داشتند.
اکبری به مقابله با ظلم و ستم به‌عنوان یکی از وظایف بسیجیان اشاره و بیان کرد: اگر نگاهی به سابقه 40 ساله تشکیل بسیج بیاندازیم می‌بینیم هر جایی که نیاز به حضور آن‌ها بوده، چه دفاع از مرزهای ایران و چه دفاع از حرم آل‌الله همیشه در صحنه بودند.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) مردم را جدا از بسیج و بسیجیان را دور از مردم ندانست و تاکید کرد: در حال حاضر عده‌ای از همین جوانان بسیجی در قالب‌های مختلف علمی جزو بزرگان جهان هستند.
وی سازندگی را یکی از شاخصه‌های مهم بسیج در 40 سال عمر انقلاب عنوان کرد و گفت: هر نقطه‌ای از این کشور مراجعه کنیم، حتی در دورترین روستاهای کشور نیز ثمرات کار بسیج را مشاهده می‌کنیم.
اکبری با اشاره به اینکه سپاه بدون بسیج و بسیج بدون سپاه معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: بسیج در بعدهای متعدد دفاعی مثل دوران هشت ساله دفاع مقدس حضور داشت، هم‌اکنون نیز یکی از طرح‌های آن‌ها گشت‌های محله‌محور است که باعث ایجاد امنیت بیشتر در محله‌های شهر می‌شود.
فرمانده سپاه حضرت قمی بنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه در هر بحرانی که نیاز باشد اولین کسانی که وارد میدان می‌شوند بسیجیان هستند، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های بسیج تکمیل کار دولت است و اگر نیاز باشد به‌عنوان نیروهای تکمیلی وارد عمل می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه در نگه‌داری از ارزش‌های دینی و مذهبی بسیجیان پیشرو هستند، افزود: اکثر کسانی که در زمینه نوآوری و علم‌آفرینی فعالیت می‌کنند بسیجیان هستند، این طور باید گفت که بسیج همه وجود افرادی است که دل در گرو انقلاب دارند.
اکبری خاطرنشان کرد: بسیج اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور را فراهم کرده است و می‌بینیم در کشورهای حوزه مقاومت از روحیه و تفکر بسیجی الگوبرداری شده است.
فرمانده سپاه حضرت قمی بنی‌هاشم (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج در چهارمحال و بختیاری، افزود: یک هزار و 240 برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است که 289 مورد از این برنامه‌های شاخص هستند.
وی با بیان اینکه هفته بسیج از 29 آبان‌ماه آغاز و تا پنجم آذرماه امسال ادامه دارد، عنوان کرد: روزهای این هفته با عناوینی از جمله بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری، بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی، بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی، بسیج، معنویت و انتظار، بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی، بسیج، جهاد روشنگری و تبیین و در نهایت بسیج، و چند سال افتخار نام‌گذاری شده است.
اکبری با تاکید بر برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان در تاریخ پنج آذر، آخرین روز هفته بسیج در مصلای بزرگ شهرکرد، تصریح کرد: همچنین هشتک‌های مختلفی در این هفته در فضای مجازی منتشر می‌شود که هشتک بسیج امین و خدمت‌گذار یکی از آن‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار