تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است فواید کتاب و کتابخوانی برای مردم تبیین شود که خوشبختانه نویسندگان، متناسب با ذوق و علاقه مردم کتاب منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 21 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد کارگران دهکردی اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه کتاب بهترین دوست انسان است، افزود: انس با کتاب موجب نشاط و شادی در میان افراد می‌شود که خوشبختانه در استان تلاش‌ها بر آن است که افراد در طول سال با کتاب انس گیرند و این مهم را در سبد خانواده خود قرار دهند.
کارگران با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور 18 دقیقه است، تصریح کرد: در حال حاضر آماری از سرانه مطالعه در استان در دسترس نیست ولی سرانه مطالعه کتاب در استان با توجه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مشارکت افراد، بیشتر از میانگین کشوری است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها، رونمایی از کتاب، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست.
کارگران بیان کرد: سالانه بیش از 94 عنوان  کتاب توسط نویسندگان استانی به چاپ می‌رسد که این نشان از مطلوب بودن وضعیت نشر در استان است.
وی با بیان اینکه کتاب در تمامی حوزه‌ها کتابفروشی‌های سطح استان موجود است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سطح استان مخصوصا در مرکز استان تعداد کتابفروشی‌ها مطلوب است و مشکلی از لحاظ تامین کتاب نداریم، زیرا در تمامی حوزه‌ها کتاب در کتابفروشی‌ها موجود است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: لازم است فواید کتاب و کتابخوانی به مردم تبیین شود که خوشبختانه نویسندگان، متناسب با ذوق و علاقه مردم کتاب منتشر می‌کنند.
وی بیان کرد: بایستی خانواده‌ها از کودکی فرزندان را با کتاب آشنا و علاقه‌ آن‌ها را به کتاب افزایش دهند، اگر خانواده در این زمینه ورود کند قطعا در آینده فرزندانی تحصیل کرده و موفق به جامعه تحویل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار