تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: طی هشت ماه امسال دو هزار و 18 کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۶۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 27 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی ملک‎‌پور اظهار کرد: از کودکان مبتلا به سوء تغذیه، هشت درصد تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
وی افزود: روند شناسایی کودکان از سوی شبکه بهداشت شهرستان‌ها انجام و مراحل تحقیقات توسط مددکاران کمیته امداد استان صورت می‌گیرد و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، جزء کودکان مبتلا به سوء تغذیه قرار می‌گیرند.
ملکپور بیان کرد: ماهانه 92 هزار تومان به حساب این کودکان واریز می‌شود که می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرار داد با این نهاد، کالا خریداری کنند.
وی با اشاره به اینکه مبلغی که به حساب کودکان واریز می‌شود از اعتبارات دولتی کمیته امداد است، تصریح کرد: طی این مدت 928 میلیون تومان برای تامین سبد غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه در استان هزینه شده است.
ملکپور در خصوص تغذیه بیماران خاص و صعب‌العلاج، بیان کرد: در برخی موارد بنا به صلاح‌دید مددکاران و مسئولان درمان شهرستان‌ها سبد غذایی تهیه و در بازدیدهای دوره‌ای به این بیماران اهدا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به 35 نفر از مادران باردار و شیرده، ماهانه 100 هزار تومان به منظور دریافت سبد غذایی پرداخت می‌شود که می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از مراکز طرف قرارداد با این نهاد خریداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار