تابناک چهارمحال وبختیاری- جلسه سیاست‌گذاری هفته پژوهش و فناوری به ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری و سایر اعضا برگزار و بر روی نحوه اجرای برنامه‌های این هفته در استان تصمیم‌گیری شد.
کد خبر: ۶۸۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 27 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جلسه سیاست‌گذاری هفته پژوهش و فناوری به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری و سایر اعضا برگزار شد.
سعید کریمی در ابتدای جلسه با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری از 24 آذرماه آغاز و تا سی‌ام ادامه دارد، گفت: دستورالعمل مشترکی برای برگزاری برنامه‌های این هفته از سوی وزارت علوم ابلاغ شده است و این هفته به‌نام پژوهش هدفمند- فناوری ارزش‌آفرین- تولید ملی نامگذاری شده است.
رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: اجرای برنامه‌های هفته پژوهش به‌صورت متمرکز اجرا می‌شود و یکی از اهداف عملیاتی این هفته عرضه عملکردهای تحقیقاتی دانشگاه‌ها به‌منظور افزایش حساسیت مدیران به فعالیت‌های پژوهشی در سطح ملی و منطقه‌ای است.
وی با بیان اینکه تجلیل از برگزیدگان طرح‌های پژوهشگرانه و فناورانه از برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است، خاطرنشان کرد: این برنامه هم‌زمان با برنامه اختتامیه اجرا می‌شود.
الله‌کرم نصیری در این جلسه با تأکید بر اهمیت پژوهش و فناوری، گفت: برنامه‌ها و وظایف کمیته‌ها این هفته جهت اجرا و اطلاع‌رسانی باید از امروز در اختیار دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، ادارات و ارگان‌ها قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه افتتاحیه و اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود، افزود: نمایشگاه و رونمایی از دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی نیز در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود.
وی در رابطه با تأمین منابع مالی برگزاری هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها هزینه‌ای جهت اجرای این هفته دارند و در صورت لزوم به منابع مالی بیشتر سازمان برنامه و بودجه استان در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.
نصیری اضافه کرد: جهت اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری روابط‌ عمومی استانداری و صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری کمیته‌ای را با روابط‌ عمومی‌های مراکز علمی و دستگاه‌های مرتبط تشکیل دهند و اقدامات لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه آموزش و پژوهش جهت پیگیری طرح‌های پژوهشی با محوریت دانشگاه شهرکرد تشکیل شود.
پررنگ شدن استارت‌آپ‌ها جهت ایجاد کسب وکارهای نوپا، تدوین کتابچه پژوهش و فناوری، برگزاری تورهای علمی از واحدها و کارگاه‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری، دیدار با نخبگان و پیشکسوتان علمی و برگزاری جشنواره پژوهشی ویژه دانش‌آموزان از سایر برنامه‌های هفته پژوهش در استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار