تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار بروجن گفت: اجرای طرح استفاده از پسآب در صنایع این شهرستان تسریع و عملیاتی می شود.
کد خبر: ۶۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 27 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مسعود ملکی در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بروجن تاکید کرد: قرارداد طرح استفاده از پسآب در صنایع بروجن سال 1395 منعقد شده است و این قرارداد از 6 ماه گذشته نیز وارد مرحله عملیاتی شده است که در این مدت 4 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح استفاده از پسآب در صنایع بروجن با نرخ فهرست بهای سال 1395 یک چهارم قیمت های کنونی هزینه داشته است.
فرماندار شهرستان بروجن یادآور شد: با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر و کاهش شدید منابع آب در شهرستان بروجن، برخی معتقدند به انتقال آب به کارخانه فولاد استان انتقاد دارند.
فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: تعطیلی یک کارخانه و بیکار کردن کارگران آن راهکار درستی نیست، بلکه باید نسبت به روش های جایگزینی منابع آب غیرآشامیدنی در تولیدات این واحد صنعتی مادر اقدام لازم صورت گیرد.
ملکی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، خشکسالی های مستمر یک دهه گذشته و کاهش شدید منابع آب در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرستان بروجن باید نسبت به استفاده از محصولات کشاورزی کم آب بر، کشت گیاهان دیم، طراحی سیستم بازچرخانی آب در صنایع و همچنین اصلاح روش های مصرف آب در بخش صنعت اقدام شود.
وی افزود: هم اینک برخی شهرها و بسیاری روستاهای شهرستان بروجن با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.
فرآیند خرید خط اشتراک پسآب فاضلاب شهر بروجن به ارزش 420 میلیارد ریال به مدت 25 سال با انعقاد قراردادی با وزارت نیرو انجام شده است.
با اجرا و تکمیل خط انتقال افزون بر 100 لیتر آب بر ثانیه برای این بخش صنعتی تامین خواهد شد.
خشکسالی های یک دهه گذشته در چهارمحال و بختیاری باعث افت سطح سفره های زیرزمینی، خشکی چشمه ها، پائین آمدن میزان خروجی قنات ها، کم شدن آب رودخانه ها و کاهش شدید منابع آبی در نقاط مختلف شهرستان های 9 گانه این استان شده است.
بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از شهرستانهای صنعتی این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار