تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری شاخص‌ترین فعالیت‌های کارگروه قرآن و فضای مجازی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۸۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس رضایی در بیستمین شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان با اشاره به برگزاری 10 نشست کارگروه قرآن و فضای مجازی استان، گفت: تدوین بخش قرآن و فضای مجازی در سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان شاخص‌ترین فعالیت این کارگروه بوده است.
وی راه‌اندازی دبیرخانۀ تولید محتوای قرآنی در استان، راه‌اندازی پورتال امور قرآنی استان، تدوین و اجرای دوره‌های مجازی آموزش قرآن، تشویق و حمایت از فعالیت‌های تبلیغی - ترویجی قرآنی مجازی توسط دستگاه‌های قرآنی، نهادها، مؤسسات و خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری ایکنا اقدامات مهم ارائه شده این کارگروه در حوزۀ قرآن و فضای مجازی در سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان هستند.
رئیس کارگروه قرآن و فضای مجازی استان با اشاره به اینکه دبیرخانه تولید محتوای قرآنی به منظور تولید و انتشار محتوای جذاب قرآنی در فضای مجازی با راهبرد تجمیع ایده‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بومی استان و با پشتوانه هیأتی اندیشه‌ورز و فنی تشکیل می‌شود، اظهار کرد: شناسایی و رصد فعالیت‌های شاخص در فضای مجازی در زمینه تولید محتوای قرآنی با هدف حمایت و توسعۀ آن‌ها و نیز بسترسازی، هماهنگی و تشویق دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای انجام فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی(قرآنی) در فضای مجازی از فعالیت‌های شاخص این دبیرخانه است.
رضایی وب‌سایت اطلاع‌رسانی امور قرآنی استان،  وب‌سایت اطلاع‌رسانی مؤسسات و خانه‌های قرآن، سامانۀ آموزش مجازی قرآن، سامانۀ اطلاعات مراکز و  فعالان قرآنی و سامانۀ ثبت اطلاعات فعالان قرآنی استان و مدیریت هر گونه خدمات به مؤسسات قرآنی را از موارد پیش‌بینی شده در پورتال امور قرآنی استان برشمرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: برای اجرای این طرح، یک وب‌ سایت اینترنتی طراحی و مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان با مراجعه به وب‌ سایت، مدرس مورد علاقه و دوره‌های تعریف‌شده در ذیل آن را انتخاب کرده و پس از گذراندن دوره و آزمون پایانی در صورت موفقیت، گواهی پایان‌دوره مورد تأیید امور قرآنی استان را دریافت می‌کنند که عناوین دوره‌های قرآنی اعم از حفظ، قرائت و فهم معارف قرآن است.
رضایی افزود: در قالب این طرح، کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان و موسسات قرآنی بر اساس ظرفیت‌های انسانی و توان مالی خود با همکاری دبیرخانه تولید محتوای قرآنی و کارگروه قرآن و فضای مجازی به انجام فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی تشویق و حمایت می‌شوند که این حمایت و تشویق شامل تشویق‌های اداری، دستگاهی و کمک‌های نرم‌افزاری است.
رئیس کارگروه قرآن و فضای مجازی استان تصریح کرد: در بخش خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط نیز تشویق آ‌ن‌ها به انعکاس بیشتر اخبار و مطالب قرآنی و حمایت همه‌جانبۀ دستگاه‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی استان از خبرگزاری قرآنی ایکنا در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی تصویب نشدن سند توسعه فرهنگ قرآنی استان در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و عدم اختصاص بودجه به کارگروه‌های شورا را از مهمترین موانع پیش رو دانست و گفت: عدم دسترسي مؤسسات و خانه‌هاي قرآني به شبکه اینترنت پرسرعت، عدم شناخت برخی از مديران و كارشناسان قرآني در خصوص اهمیت و ضرورت کار در حوزه فضای مجازی، عدم حمایت مالی از خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی در استان، شناسایی و جذب اساتید و چهره‌های شناخته‌شده و مقبول و كمبود نيروهاي مستعد و علاقه‌مند در حوزه خبرنگاري قرآني و توليد برنامه‌هاي قرآني از دیگر مشکلات اجرایی شدن اهداف کارگروه دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار