تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف در این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: این طرح به عنوان یکی از طرحهای فرعی مطرح و در کمیسیون برنامه و بودجه، سه شنبه شب مطرح و اعضای کمیسیون به آن رای مثبت دادند.
به گفته وی، اکنون تعدادی از دانش آموختگان دانشگاهی در شوراهای حل اختلاف فعالیت می کنند که مزایا و درآمد بسیار پایینی دارند.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای حل اختلاف علاوه بر درآمد، بودجه اختصاصی دارند از این رو براساس طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف، امید است در مزایا و حقوق افراد فعال در شوراهای حل اختلاف بازنگری شود.
وی در ادامه افزود: در تصویب کلیات اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف مباحثی پیرامون افزایش حقوق و دستمزد شاغل در این شوراها صورت نگرفت اما انتظار است این مباحث در جزئیات طرح مورد توجه قرار گیرد.
کاظمی همچنین به رد شدن 2 طرح دیگر در کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح ماده 53 قانون احکام برنامه ششم توسعه در خصوص فرودگاه پیام مخابرات رای نیاورد و تصویب نشد.
وی تصریح کرد: در این نشست اعضای کمیسیون به اصلاح بند 'ه' تبصره 11 قانون بودجه سال 97 رای ندادند و این طرح از سوی کمیسیون رد شد.
پیشتر وزیر دادگستری اعلام کرده بود 98 درصد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف کشور رسیدگی و مختومه شده است.
در مجموع 6 هزار و 900 شعبه شورای حل اختلاف تا سال 95 فعال بوده اند که 4هزار و 100 شعبه آن مربوط به شعب شهری و 2 هزار و 800 شعبه روستایی بوده که حدود 510 شعبه آن در تهران فعال است.
در مجموع 33 هزار و 940 نفر در شورای حل اختلاف سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار