تابناک چهارمحال وبختیاری- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی در استان، 32 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که از این میزان 350 میلیون ریال زکات واجب، 15 میلیارد ریال زکات مستحبی و 16 میلیارد ریال زکات فطره بوده است.
کد خبر: ۶۸۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد – نجفعلی حیدری در شورای زکات استان، اظهار کرد: یکی از ابعاد اصلی در بحث زکات، تبلیغ ان است که باید کار تبلیغات در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته گردهمایی عاملین زکات در استان برگزار شد، افزود: برخی از ادارات با توجه به بضاعت مالی خود کمک کردند و این گردهمایی برگزار شد که خوشبختانمه بازخورد مطلوبی را در سطح استان بر جای گذاشت.
حیدری گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی در استان 32 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شد که از این میزان 350 میلیون ریال زکات واجب، 15 میلیارد ریال زکات مستحبی و16 میلیارد ریال زکات فطره بود، همچنین در بحث زکات واجب حدودا 20 تن گندم نیز جمع‌آوری شد.
وی با اشاره به اینکه امسال توزیع زکات فطره به خود مردم  واگذار شد، تصریح کرد: برخی از هیئت امنای مساجد که کار جمع‌آوری زکات فطره را برعهده داشتند فقرا را شناسایی و زکات را میان آن‌ها توزیع کردند، گرچه بخشی از زکات جمع‌آوری شده در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و میان فقرا توزیع شد.
حیدری گفت: 35 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است که 12 آن مرکز در شهرکرد فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به کمک ویژه دولت در خصوص نیازمندان جامعه، بیان کرد: دولت بخشی از نیازمندان جامعه که تحت حمایت کمیته امداد نیستند را شناسایی و کمک معیشت و سبد کالا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: سال گذشته برخی از موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد استان برای جمع‌آوری زکات فطره بدون ساماندهی، صندوق‌هایی را در نظر گرفته بودند که امسال با برگزاری جلساتی در فرمانداری شهرکرد صندوق‌های موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد در شهرکرد ساماندهی شد.
جعفر مردانی خاطرنشان کرد: این هماهنگی میان بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری‌ها، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد استان صورت گرفت و بنا شد کمیته امداد بر جمع‌آوری زکات فطره نظارت لازم را داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار