تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: سامانه جامع اسناد و مدارک 8 سال دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی و فعال می شود.
کد خبر: ۶۸۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سردار غلامرضا در نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد چهارمحال و بختیاری در استانداری افزود : در این سامانه تمامی اسناد مربوط به 8 سال دفاع مقدس وزارتخانه ها ، نهادها و ارگان های سراسر کشور جمع آوری و در دهه فجر رونمایی می شود.
وی گفت: اسناد دفاع مقدس پس از جمع آوری و انجام مراحل پردازش و سازماندهی، در «سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس» ثبت شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
علاماتی ، با اشاره به صدور آیین نامه جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس افزود: این آیین نامه به تمامی دستگاه های اجرایی در استانها ابلاغ شده است و فرایند جمع آوری این اسناد براساس این آیین نامه اجرا خواهد شد.
وی، به رشادت رزمندگان و جوانان ایرانی در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: در 8 سال دفاع مقدس رژیم بعث عراق تنها به ایران حمله نکرد ، بلکه نیروهای 36کشور در این دوره ، رژیم بعث صدام را همراهی می کردند.
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه 8 سال دفاع مقدس بزرگ رزین انقلاب اسلامی ایران است، افزود : در این دوران جوانان ایرانی ابهت دشمنان را شکستند و به پیروزی های بزرگ دست یافتند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جوانان این استان در قالب تیپ مستقل 44 قمر بنی هاشم (ع) در 8 سال دفاع مقدس رشادت های بی نظیری از خود به یادگار گذاشتند.
جعفر مردانی در این نشست افزود : برخی از رزمندگان استان در لشگرهای دیگر استانها حضور داشتند که ضروری است اسناد این حضور رزمندگان استان جمع آوری شود.
وی با بیان اینکه اسناد 8 سال دفاع مقدس در اختیار نسل جوان انقلاب باید قرار گیرد تاکید کرد : برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس به 15میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید است این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور یا از محل اعتبارات پژوهشی به استان اختصاص داده شود.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در این نشست از جمع آوری 4 هزار ساعت مصاحبه با خانواده و والدین شهدا در استان خبر داد.
چهارمحال و بختیاری در 8 سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و 400 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که تعدادی از این شهدا در لشگرهای دیگر استانها حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار