تابناک چهارمحال وبختیاری- نخستین رویداد ملی کارآفرینی تغذیه سالم با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 7 کشور روز چهارشنبه در شهرکرد آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۶۸۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شناسایی ایده ها و طرح های برتر در حوزه تغذیه سالم، حمایت از ایده های برتر از لحاظ مادی و معنوی در راستای تولید و اشتغال، افزایش سطح آگاهی صاحبان ایده با استفاده از برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت و آشنایی با اصول راه اندای کسب و کار از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد آموزشی- تجربی است.
در پایان این همایش سه روزه ، تیم های برگزیده اعلام و ایده های آنها مورد حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.
معاون دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز به کار این رویداد در سالن اجتماعات ابن سینای شهرکرد اظهار داشت: در حالی که در کشور شاهد رشد مقالات و تحقیقات علمی هستیم ، اما در تبدیل این علم به اقتصاد دانش بنیان به نحو شایسته عمل نشده است و در رقابت با کشورهای دنیا عملکرد خوبی نداشته ایم.
علی علیزاده، اقتصاد دانش بنیان را از ضرورت های رشد و توسعه هر کشور دانست و گفت: در همین راستا برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای علمی و ایده شوها می توان زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم کرد.
وی ، با اشاره به فعالیت 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور تصریح کرد: از این تعداد ، یک هزار و 81 شرکت در حوزه سلامت فعالند و بیشترین تعداد شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص داده اند.
معاون دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت برای 12 هزار و 600 نفر اشتغال آفرینی کرده است.
علیزاده ، با اشاره به بسته های حمایتی ویژه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت خاطر نشان کرد: حوزه سلامت از جذاب ترین حوزه ها برای راه اندازی کسب و کار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این رویداد با اشاره به نقش تغذیه در سلامت مردم، گفت : توجه به تغذیه سالم از ضرورت های زندگی افراد است و باید در این خصوص شرکت های دانش بنیان ورود پیدا کنند.
ارسلان خالدی فر تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان محصول محور می توانند محصولاتی تولید کنند تا افراد جامعه را از برکات و ثمرات تولیدات خود بهره مند کنند.
استارتاپ ویکند رویدادی آموزشی- تجربی است که در طی 54 ساعت در یک آخر هفته تشکیل می شود و گروهی از مدیران، توسعه دهندگان، علاقمندان به راه اندازی شرکت نوپا و صاحبان ایده دور هم جمع می شوند تا یک شرکت نوپای جدید راه اندازی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار