تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال ضعیف فارغ التحصیلان دانشگاهی استان از طرح کارورزی، گفت: تاکنون 2 هزار نفر واجد شرایط به کارگیری در کارگاه های تولیدی استان ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.
کد خبر: ۶۸۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 29 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حفیظ الله فاضلی با اشاره به وجود 63 هزار نیروی بیکار در استان، افزود : حدود 80 درصد از این تعداد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه رشته تحصیلی 46 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی تناسبی با نیاز و ظرفیت های شغلی استان ندارد، تصریح کرد: غیرکاربردی بودن رشته های دانشگاهی از عوامل موثر در نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان است.
فاضلی، اجرای طرح کارورزی را تدبیر دولت برای رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانست و گفت:این طرح در استان چهارمحال و بختیاری با استقبال روبرو نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت نام 5 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ، افزود: از این تعداد 2 هزار نفر واجد شرایط به کارگیری در کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان هستند.
فاضلی ادامه داد: برخی از ثبت نام کنندگان نیز هنور مدارک خود را تکمیل نکرده اند که در صورت تکمیل آن ، تعداد متقاضیان بیشتری برای اجرای طرح کارورزی ساماندهی می شوند.
به گفته وی ، جوانان جویای کار با ثبت نام در این طرح، مشمول بیمه مسئولیت مدنی شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می شود و پس از پایان طرح، اگر توسط کارفرما جذب و مشغول به کار رسمی شوند ، دولت برای مدت 2 سال سهم کارفرما را در بحث بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کند.
در آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری13.9 درصد اعلام شده است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه های اقتصادی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را به عنوان بخشی از برنامه های دولت در سیاستگذاری ایجاد شغل تدوین و اجرا می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار