با حکم دادستانی عمومی و انقلاب
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: دادستان عمومی و انقلاب استان دستور توقیف کوره زغال شهرستان لردگان را صادر و به دادستان شهرستان لردگان برای جلوگیری و جمع آوری از ادامه کار این کوره ابلاغ شده است.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 01 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی محمدی مقدم افزود: در حکم دادستانی عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری تصریح شده است: با بررسی های انجام شده کوره زغال صنعتی در مجاورت جنگل در شهرک صنعتی لردگان احداث شده که این کوره خلاف ماده 49 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور است.
وی گفت: دادستانی رونوشت این نامه را به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز جهت جلوگیری از صدور هرگونه مجوز فعالیت کوره زغال در مجاورت جنگل ارسال کرده است.
هم اکنون بیش از 14 کوره زغال در سطح استان فعال است که تنها یک کوره زغال در مجاورت جنگل و بدون دریافت مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وجود دارد.
معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ماده 49 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع مصوب در سال 46 گفت: احداث هرگونه کوره زغال در مجاورت جنگل منوط به دریافت مجوز از این اداره کل است.
برمک اسلامی افزود: این کوره زغال بدون دریافت مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مردادماه سال گذشته مجوز فعالیت را از صنعت و معدن استان دریافت و امسال فعالیت خود را شروع کرد.
وی گفت: با مکاتباتی که با سازمان صنعت و معدن و تجارت داشتیم این سازمان توجیه قابل قبولی نداشته و با مطرح شدن این امر در شورای حفظ حقوق بیت المال و بررسی های انجام شده فعالیت این کوره غیر قانونی و دستور بر تعطیلی آن صادر شد.
حدود 307 هزار هکتار جنگل در چهارمحال وبختیاری وجود دارد که 10 درصد آن تحت پوشش طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس است.
استان چهارمحال وبختیاری با یک میلیون و 653 هزار هکتار مساحت دارای 311 هزار هکتار جنگل بلوط است.
بیش از 53 درصد جنگل های چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.
قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل و زغال گیری جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شوند.
جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری طی سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی در تخریب این منابع به شمار می ‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار