تابناک چهارمحال وبختیاری- اجرای طرح آزاد سازی حریم رودخانه زاینده رود به عنوان یکی از مصادیق تحقق حقوق شهروندی با حکم مراجع قضایی در چهارمحال و بختیاری در دست اجراست.
کد خبر: ۶۸۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 01 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به منظور استفاده بهینه از موهبت رودخانه و رفع تصرفات غیرقانونی که موجب تخریب این موهبت و آلودگی منطقه می شود، شورای قضایی استان و شورای حفظ حقوق بیت المال اجرای، طرح آزاد سازی حریم رودخانه را از سال گذشته تصویب و با همکاری دستگاه های متولی اجرایی کرده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دسترسی به رودخانه زاینده رود، یک حق همگانی و مردمی است، گفت: در 2 سال گذشته 650 نفر که طبق قانون به حریم رودخانه تعرض و محیط را اختصاصی کرده بودند، با همکاری آب منطقه ای و نیروی انتظامی با محوریت شورای بیت المال استان، شناسایی شدند.
سید محمد موسوی افزود: از سال گذشته ، اجرا این طرح آغاز شده است و 350 ساختمان و طرح از جمله طرحهای دولتی از حریم رودخانه عقب نشینی کردند.
معاون پیشگیری وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت : در این طرح 15 متر از هر 2 دو طرف رودخانه آزاد سازی می شود.
وی پیش بینی کرد، تا خردادماه سال آینده آزادسازی رودخانه زاینده رود بر 650 ساختمان اجرایی و حریم زاینده رود تا 15 متر آزاد شود.
موسوی افزود : با اجرای این طرح، استفاده از حریم رودخانه برای عموم تسهیل می شود و بهداشت و سلامت در حوزه رودخانه افزایش می یابد.
بخشدار مرکزی شهرسامان نیز گفت : انجام طرح آزاد سازی حریم رودخانه زایندرود براساس احکام قضائی در حال اجراست.
غلامعلی یزدانیان افزود : در این طرح ویلاسازی و ساختمان های اداری و شخصی که در حاشیه رودخانه احداث شده است باید از حریم رودخانه عقب نشینی کند.
وی اظهار داشت : مجریان این طرح تفاوتی بین ساختمان های شخصی و غیر شخصی قائل نیستند، به گونه ای که ساختمان پمپاژ اداره آب و فاضلاب روستایی نیز که در حریم رودخانه بود، از بستر رودخانه عقب نشینی کرد.
حوزه آبی رودخانه زاینده‌رود ۴۱٬هزار کیلومتر مربع است که بخشی از آن در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و سرچشمه این رودخانه کوه های استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار