تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : با آغاز بارندگی زودهنگام در سال زراعی جاری، بیش از 7 هزارتن محصول چغندرقند در حدود 150 هکتار از مزارع این استان زیر برف پاییزی باقی مانده و برداشت نشده است.
کد خبر: ۶۸۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 02 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضا دانش شهرکی اظهار داشت: این میزان محصول تولیدی استان در شهرستانهای کوهرنگ، بروجن،اردل و شهرکرد هنوز برداشت نشده است و یا برداشت آن به کُندی صورت می گیرد.
وی، با اشاره به آمادگی کامل کارخانه فرآوری قند در طول شبانه روز برای تحویل محصول چغندر قند استان به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان افت عیار و یخ زدگی محصول تولیدی دور از انتظار نیست ، نسبت به برداشت و تحویل محصول خود اقدام کنند.
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برداشت 47 هزار تن محصول چغندر قند استان در سال زراعی جاری تاکید کرد: امسال یکهزار و 400 هکتار از اراضی زراعی این استان به زیر کشت محصول چغندر رفت.
سال گذشته 19 هزار تن محصول شکر از سوی کارخانه قند در چهارمحال و بختیاری تولید شد که این میزان تولید در طول کار این کارخانه فرآوری بی سابقه بوده است.
بارش برف در هفته نخست آذرماه امسال بخشی از مناطق این استان را سپیدپوش کرد و در سالهای گذشته به دلیل خشکسالی، دامنه آغاز بارش برف به دی ماه و بهمن ماه می رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار