تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: یازدهمین مجمع بین المجالس آسیایی در ترکیه به دستاوردهای مهمی در بخش های مختلف دست یافت.
کد خبر: ۶۸۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 02 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: یکی از این دستاوردها ، بیانیه استانبول بود که با همگرایی اعضا به تصویب رسید.
وی ادامه داد : یازدهمین مجمع عمومی بین المجالس آسیایی APA با شعار ' توزیع عادلانه ثروت برای آسیا ' در شهر استانبول به میزبانی مجلس ملی ترکیه با صدور ' بیانیه استانبول ' شنبه شب دهم آذرماه به کار خود پایان داد.
به گفته وی، در بیانیه استانبول بر محکوم کردن تروریسم و فراط گرایی در آسیا و جهان، تاکید همگان بر همکاری های اقتصادی، اجتماعی برای ایجاد صلح و آرامش برای همه کشورها تاکید شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه ، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر موارد در این بیانیه، تاکید بر کمک رسانی بشردوستانه به مردم یمن و دیگر کشورهای نیازمند ، تاکید بر تمامیت ارضی کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف، محکوم کردن تحریم های یک جانبه از طرف کشور امریکا و تاکید بر اینکه اینگونه تحریم ها سبب توقف توسعه می شود، بود.
به گفته وی، شرکت کنندگان در این مجمع عمومی در بیانیه خود محکوم کردن قتل خاشغچی از سوی عربستان سعودی و ایجاد جاده بین منطقه برای استفاده همه کشور های آسیا را مورد تاکید قرار دادند.
وی تاکید کرد: در این اجلاس در خصوص بودجه APA و روش های برای پرداخت حق عضویت کشور نیز در کمیته مالی و بودجه و تشکیل یک کارگروه زیر نظر دبیر خانه برای بررسی راهکارها تشکیل پارلمان آسیایی نیز بحث و تصمیم گیری شد.
کاظمی اظهار داشت: ریاست دوره APA برای دو سال آینده به مجلس پاکستان اهدا شد و در سال آینده نیز در کشور روسیه کمیته اقتصادی و توسعه پایدار ، کشور عراق کمیته مالی و بودجه و کشور تایلند نیز کمیته فرهنگی و اجتماعی و زنان برگزار می شود .
مجمع مجالس آسیایی برای صلح در سال 1999 به پیشنهاد کشور بنگلادش کار خود را آغاز کرد، هدف از تشکیل مجمع مجالس آسیایی ایجاد زمینه ‌برای وحدت کشورهای آسیایی و در نهایت تشکیل اتحادیه آسیا است.
یازدهمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس آسیایی روز پنجشنبه هشتم آذر آغاز و تا یکشنبه‌ یازدهم آذرماه در استانبول و با حضور ۲۳ کشور برگزار ‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار