تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو فراکسیون امید و کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر امور خارجه عملکرد مطلوبی دارد و استیضاح او به صلاح نیست.
کد خبر: ۶۸۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 03 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری درباره اقدام برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه افزود: بر اساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس، هر نماینده وقتی ببیند در بخش های از امور کشور به ویژه بخش های اجرایی ملی یا منطقه ای ضعف های وجود دارد، می توانند از طریق تذکر ، سئوال و استیضاح نظارت خود را اعمال کند.
وی تصریح کرد: از این رو ، استیضاح یک فرصتی تلقی می شود تا وزیری که قرار است استیضاح شود ، مطالب خود را بیان کند و مجلس نیز تذکر اصلاحی را به وزرا بدهد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه د: اما در خصوص استیضاح محمد جواد ظریف باید اعلام کرد که او وزیر موفق در دولت است.
کاظمی یادآور شد: محمد جواد ظریف در راس وزارت امور خارجه موفقیت های زیاد داشته است که کسی نمی تواند آن را انکار کند.
به گفته وی، در زمان وزارت محمد جواد ظریف برای مراسم تحلیف رئیس جمهوری بیش از 110 هیات سیاسی از عالی ترین و از بزرگ‌ترین کشور از قاره های جهان به ایران سفر کردند.
وی، به نشست های فشرده وزیر امور خارجه با دیپلمات های کشورهای مهم جهان اشاره کرد و افزود : موفقیت های ظریف در مساله برجام نیز یکی دیگر از دستاوردهای او در بخش سیاست بین المللی ایران بود و نشان داد که برجام بدترین توافق برای آمریکاست و دولت ترامپ را به جدایی از همپیمانانش کشاند.
عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد : پس از اعلام خروج امریکا از برجام، دیپلماسی ایران موفق عمل کرد و فقط چند کشور در این زمینه با آمریکا همراهی کردند.
کاظمی با بیان اینکه ایران اکنون در یک جنگ اقتصادی در برابر آمریکا ایستاده است افزود : در این جنگ اقتصادی و روانی که دشمن علیه ایران به راه انداخته است، مهمترین مساله حفظ وحدت و یکپارچگی است و در این زمینه سربازان جبهه دیپلماسی در خط مقدم ایستادگی در برابر دشمن قرار دارند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این شرایط، استیضاح وزیر امور خارجه صلاح نیست و انتظار است نمایندگان دلسوز در این شرایط حمایت قاطع خود را از ظریف اعلام کنند.
طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در روز هفتم آذرماه در 11 محور تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار