تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : 25درصد معابر و اماکن عمومی استان به منظور استفاده معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب سازی شده است.
کد خبر: ۶۸۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 03 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید نظری به مناسبت روز جهانی معلول در آیین تقدیر از معلولان موفق استان افزود: مناسب سازی اماکن عمومی یکی از مهمترین خواسته های جامعه هدف و خانواده آنان است، که این مساله مورد کم لطفی قرار گرفته است.
وی، با تاکید بر نظارت بیشتر سازمان های مجری در ساخت و ساز افزود : شهرداری ها به صاحبان ساختمان های که مناسب سازی های لازم از جمله رمپ، آسانسور و سرویس بهداشتی مناسب را اجرا نکرده باشند پایان کار نخواهد داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه هدف بهره مند از این مناسب سازی فقط معلولان و جانبازان نیستند و در برخی موارد یک نیاز همگانی است.
وی گفت: هم اکنون 80 درصد اماکن اداری استان مناسب سازی شده است و این استان رتبه دوم در سطح کشور در بحث مناسب سازی را دارد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با اشاره به اینکه 32 هزار معلول در استان شناسایی شده است، افزود: اجرای طرح های مناسب سازی معابر عمومی و اداری و شهری از مهمترین خواسته های این قشر است.
محمد میرزایی افزود : هم اکنون بیش از 9 هزار معلول استان مستمری بگیر دائمی بهزیستی هستند.
وی، به بحث مسکن معلولان به عنوان یکی دیگر از مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: از سوی مسکن و شهرسازی 2 هزار متر زمین به بهزیستی استان در شهرکرد واگذار شده است ، که 50 واحد مسکونی برای خانوادهای دارای 2معلول و بیشتر در آن احداث
می شود.
در این همایش از 9 معلول موفق، 11 برگزیده جشنواره تئاتر معلولان آفتاب و 4 دستگاه حامی بهزیستی در بحث خدمات رسانی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار