مدیر واحد ترافیک شهرداری شهرکرد مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر واحد ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به وضعیت موجود اگر در چند سال آینده با مشکل ترافیکی در شهرکرد مواجه شویم لاجرم مجبور به استفاده از طرح‌هایی همچون زوج و و فرد در این شهر هستیم.
کد خبر: ۶۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 04 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پیمان محقق پیرامون اجرای طرح زوج و فرد برای کنترل ترافیک در این شهر، گفت: اجرای طرح زوج و فرد نیازمند زیرساخت‌های لازم  و طی فرایندهای قانونی است.
مدیر واحد ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح زوج و فرد در شهرکرد شامل تعبیه دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در ورودی‌های به مجموعه طرح هستند، افزود: دوربین‌های ثبت تخلف که در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد قابلیت اجرای طرح زوج و فرد را ندارند.
وی با بیان اینکه دوربین‌هایی که هم‌اکنون در سطح شهر از آن‌ها استفاده می‌شود کاربرد نظارتی داشته و ثبت تخلف اتوماتیک ندارند، ادامه داد: برای ثبت تخلف اتوماتیک یا باید از دوربین‌های جدا استفاده شود یا روی همین دوربین‌های موجود امکانات یا نرم‌افزاری اضافه شود که بتوان با آن‌ها طرح زوج و فرد را در شهرکرد اجرایی کرد.
محقق با تاکید بر اینکه در هسته مرکزی شهرکرد به دلیل عرض کم معابر امکان ایجاد زیرگذر و روگذر وجود ندارد، عنوان کرد: معمولا برای کنترل ترافیک در هسته مرکزی از محدودیت‌هایی همچون اجرای طرح‌های زوج و فرد، طرح همپیمایی و... استفاده می‌شود که این طرح‌ها هم مستلزم انجام مطالعات است.
مدیر واحد ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت موجود اگر در چند سال آینده با مشکل ترافیکی در شهرکرد مواجه شویم لاجرم مجبور به استفاده از طرح‌هایی همچون زوج و و فرد در این شهر باشیم.
وی اضافه کرد: می‌توانیم با ایجاد برخی محدودیت‌ها در هسته مرکزی شهر از ورود خودروهای شخصی جلوگیری کنیم تا بخش عمده‌ای از معبر را به بخش حمل و نقل عمومی، عابر پیاده و دوچرخه اختصاص دهیم.
محقق تصریح کرد: در حال حاضر سیاست کلی کشور این است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جایگزین خودورهای شخصی شود، و این موضوعی است که هم سازمان شهرداری‌ها و هم وزارت کشور از شهرداری‌های سراسر کشور خواسته‌اند تا به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی، سیستم هوای پاک و... بروند.
مدیر واحد ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه دو ساعت در روز ترافیک در شهرکرد بسیار زیاد می‌شود، بیان کرد: یک ساعت ظهر و یک ساعت بعد از ظهر ترافیک در شهرکرد مشکل‌آفرین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار