تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: 3 نقطه در مرکز استان برای استقرار و احداث ایستگاه راه آهن اصفهان – شهرکرد- اهواز به راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شد.
کد خبر: ۶۸۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 06 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید فتح اللهی دهکردی تاکید کرد: مطالعات اولیه این طرح از سوی مشاور انجام شده است و در همین راستا برای تعیین تکلیف محل استقرار ایستگاه راه آهن شهرکرد، نشستی در سازمان راه آهن کشور برگزار شد.
وی افزود: هدف اصلی طرح راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز حمل و نقل بار و بیشتر سنگ آهن است.
عضو شورای اسلامی شهرکرد یادآور شد: قطار سریع السیر تهران –قم – اصفهان در حال انجام است و قرار شد در آینده یک آنتن در این طرح به شهرکرد برسد.
فتح اللهی اظهار داشت : در طرح راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز قرارداد با پیمانکار منعقد شده و 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیز به آن اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: مشاور طرح، مسئولان سازمان راه آهن کشور، نماینده وزارت راه و شهرسازی، مشاور طرح جامع شهرکرد و مسئولان استانی اعضای گروه کارشناسی برای دیدار میدانی از این 3 پیشنهاد هستند.
به گفته وی، محل مورد نظر باید دارای مشخصاتی مانند تملک آسان، توپوگرافی مناسب، شیب استاندارد و قابلیت اتصال به ادامه طرح راه آهن به مسیر خوزستان را داشته باشد و همچنین باعث کمترین آسیب به زیرساخت ها و جاده های موجود شود.
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری 8 اردی بهشت سال جاری اجرای خط راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز را قطعی و در اولویت طرح های امسال وزارت راه و شهرسازی دانست.
با اجرای این طرح ملی، اتصال ریلی استان های مرکزی کشور مانند اصفهان، چهارمحال و بختیاری به خوزستان و آب های آزاد امکان پذیر می شود و تحول بزرگی در زمینه حمل بار و مسافر، کاهش تلفات جاده ای، هزینه حمل و نقل و همچنین صرفه جویی ارزی می شود و این طرح یکی از مصوبات سفر دولت به چهارمحال و بختیاری است.
با اجرای این پروژه تحول بزرگی در جا به جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا بین استان های بزرگ و صنعتی کشور از مسیر چهارمحال و بختیاری رخ می دهد و فاصله استان های جنوبی تا مرکز کشور حدود 500 کیلومتر کاهش می یابد.
در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63 این خط آهن یک ایستگاه، دو تقاطع غیر همسطح و یک پل اجرا می شود.
در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح بوده و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی به ایستگاه ها است.
حدود 200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه آهن در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول 620 متر وجود دارد.
با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار