تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: با تدبیر دولت دوازدهم،امسال 7 معدن نیمه فعال و راکد فعال شد.
کد خبر: ۶۸۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 06 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، سید نعیم امامی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال نیز احیاء و فعالیت معادن راکد این استان به 10 معدن افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، با راه اندازی 7 معدن راکد استان، زمینه اشتغال 43 نفر فراهم شد و ظرفیت تولید مواد استخراجی به 5 هزار و 322 هزار تن افزایش یافته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معادن فعال شده در بخش استخراج سنگ آهک و سنگ لاشه و در شهرستان های لردگان، کوهرنگ، بروجن،بن، فارسان و کیار است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل 35 درصد افزایش یافته است.
امامی، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان را 7 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود : این میزان در دولت تدبیر و امید به بیش از 12 میلیارد ریال رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره تکمیل عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیرفلزی این استان در وسعت حدود 10 هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم تصریح کرد: 9 اندیس معدنی جدید نیز در سطح استان شناسایی و ثبت شده است.
به گفته وی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از معادن فعال این استان استخراج می شود و به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.
182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار