در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد
تابناک چهارمحال وبختیاری- در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری که برگزار شد مباحث مختلفی ازجمله لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر، بی‌نتیجه بودن طرح‌های فرهنگی در منطقه آلوده شهرکرد و... مطرح شد.
کد خبر: ۶۸۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 08 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضا برگزار شد مباحث مختلفی ازجمله لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر، بی‌نتیجه بودن طرح‌های فرهنگی در منطقه آلوده شهرکرد و... مطرح شد.
غدیر مرتضوی در ستاد جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، گفت: در همه مساجد استان توسط مبلغان آموزش‌دیده جلسات آموزشی پیرامون سوءاستفاده از مواد مخدر برگزار شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستگیری دو متهم اصلی که بانی ورود مواد مخدر به استان بودند، افزود: طی روزهای گذشته، با استفاده از 20 روز کار شبانه‌روزی و یک سال کار اطلاعاتی این دو فرد دستگیر شدند که یکی از آن‌ها طرح ورود و توزیع مواد مخدر به زندان شهرکرد را برنامه‌ریزی کرده بود.
وی با بیان اینکه نشست مشترک با مسؤولان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان جهت کنترل محورهای مواصلاتی، برگزار شد، ادامه داد: طبق یک تحقیق دانشگاهی با عنوان ارزیابی و تحلیل جرائم مربوط به مواد مخدر در استان‌های ایران که از سوی دانشگاه محقق اردبیلی صورت گرفت ایلام، اردبیل و چهارمحال و بختیاری کمترین جرائم مربوط به مواد مخدر را داشتند و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، البرز و فارس بیشترین جرائم را داشتند.
مرتضوی با تأکید بر اینکه در شاخص مرگ و میر معتادان وضعیت چهارمحال و بختیاری روزبه‌روز نسبت به قبل بهتر می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه امسال حضور معتادان متجاهر نسبت به قبل بیشتر رخ‌نمایی کرد، لازم است نسبت به جمع‌آوری این معتادان حساسیت بیشتری داشته باشیم چراکه چهره شهر را زشت کرده و امنیت را نیز کم‌رنگ می‌کند.
در ادامه این جلسه حفیظ الله فاضل با اشاره به اینکه اعتیاد به‌عنوان یکی از پنج آسیب اجتماعی مهم کشور در برنامه ششم توسعه به حساب می‌آید، گفت: طبق پیمایش صورت گرفته توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی 14.5 درصد تست اعتیاد در جامعه کارگری چهارمحال و بختیاری مثبت بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 37 درصد جامعه کارگری استان از یکی از اختلالات روان‌شناختی رنج می‌برند، افزود: این مشکلات روان‌شناختی در کارگران مرد بیشتر از کارگران زن است.
وی به غیبت 2 تا 3 برابری کارگران معتاد نسبت به کارگران سالم از سر کار اشاره و ادامه داد: این کارگران 5 برابر بیشتر درخواست غرامت و 3 برابر بیشتر درخواست هزینه درمان می‌کنند.
عبدالرضا علی‌محمدی نیز در ادامه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، گفت: طرح‌های زیادی در محله آلوده شهرکرد در حال اجرا است و دستگاه‌های مختلف درگیر آن هستند اما باز هم کفایت نمی‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد افزود: باید یک برنامه‌ریزی کلی و مقابله‌ای در منطقه آلوده شهرکرد صورت گیرد.
در ادامه سید محمد موسوی با اشاره به مشکلات پیش روی افراد معتادی که ترک کرده‌اند و سختی‌هایی که برای اشتغال آن‌ها ایجاد می‌شود، گفت: در جلسات ابتدایی که برای ورود به منطقه آلوده شهرکرد برگزار شد چند گزینه مطرح بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از کارهایی که در ابتدا برای برخورد در منطقه آلوده شهرکرد مطرح بود پاک‌سازی محل، دیگری حصارکشی و درنهایت انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی بود، افزود: تاکنون کار فرهنگی و اجتماعی خاص و مناسبی در این منطقه صورت نگرفته است.
وی تأکید کرد: یکی از دلایل گسترش دخانیات و اعتیاد در چهارمحال و بختیاری مربوط به حوزه‌های کارگری است.
موسوی ادامه داد: طبق گفته کارشناسان چهارمحال و بختیاری سومین استان افسرده کشور است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در 6 ماه ابتدای امسال آمار خودکشی در استان بسیار زیادتر شده است که باید برای آن فکری کرد.
در انتها شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز محمد میرزایی گفت: 233 نفر معتاد متجاهر از سراسر استان از طریق دستگاه قضایی به سازمان بهزیستی این استان معرفی شدند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 76 نفر از این معتادان متجاهر معرفی شده به این سازمان مربوط به شهرستان شهرکرد هستند، افزود: برخی از خانواده‌های این معتادان متجاهر آن‌ها را از خانه بیرون می‌کنند که دستگاه‌ قضایی آن‌ها را به بهزیستی معرفی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار