تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بدهی کشاورزان و باغداران خسارت دیده ناشی از خشکسالی برای تمدید بازپرداخت از مراجع ملی استعلام شود.
کد خبر: ۶۸۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 09 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ اقبال عباسی در نشست ستاد مدیریت بحران کشاورزی استان، خشکسالی را مهم‌ترین دغدغه کشاورزان عنوان کرد و گفت: خشکسالی در یک دهه اخیر باعث افت شدید منابع آبی این استان شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این پدیده باعث خشک شدن برخی از چشمه‌ها، کاهش شدید سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن باغات، مزارع و مراتع شده است.
وی اضافه کرد: خشکسالی در یک دهه اخیر به گونه‌ای بود که میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود را به کمتر از 450 میلیون مترمکعب کاهش داد.
عباسی در خصوص میزان بدهی کشاورزان استان افزود: میزان بدهی کشاورزان و باغداران خسارت دیده ناشی از خشکسالی برای تمدید بازپرداخت از مراجع ملی استعلام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری به سیلاب آذرماه امسال در شهر لردگان اشاره کرد و گفت: امید است سازمان مدیریت بحران کشور اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌های زیرساخت این شهرستان را اختصاص دهد.
گفتنی است؛ نشست ستاد مدیریت بحران کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار