استاد دانشگاه
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد دانشگاه و دکترای سنجش و اندازه گیری چهارمحال و بختیاری گفت: حذف کامل کنکور در شرایط موجود ممکن نیست
کد خبر: ۶۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 09 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجتبی جهانی فر تاکید کرد: باید روش هایی پیش بینی وعملیاتی کرد که براساس آن برگزاری کنکور ساده، راحت و عملی تر باشد.
وی افزود: در این صورت می توان دغدغه، اضطراب و استرس موجود میان اجتماع و خانواده ها را کاهش داد.
جهانی فر تصریح کرد: در گذشته از بین چندین دانش آموز تنها یک تا 2 نفر به دانشگاه راه می یافتند، در حالی که اکنون این رقم به حدود هفت نفر رسیده است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: هم اینک می توان در برخی رشته ها به طور کامل و مطلق کنکور را حذف کرد اما در بسیاری از رشته ها ممکن نیست.
وی گفت: هنوز به یک راهکار و فرآیند مناسبی برای حذف کامل کنکور در کشور نرسیده ایم و ظرفیت دانشگاه ها هم متناسب با تقاضاها نیست.
جهانی فر تصریح کرد: به عنوان نمونه در صورت حدف کنکور افراد با معدل بالا رشته های مهمی را با چندین برابر ظرفیت انتخاب می کنند.
وی یادآور شد: به همین منظور ضرورت دارد تا بین افراد با معدل بالا نیز رقابت هایی در قالب امتحان برگزار شود.
قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سه شنبه 26 تیر امسال گفت: براساس بررسی های انجام شده حذف کنکور تا چهار سال آینده عملیاتی نخواهد شد.
در پایان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوبه ای برای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب رسید که طبق آن در مدت پنج سال، 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها طبق سوابق تحصیلی و بقیه با برگزاری آزمون کنکور باشد.
به همین منظور سه نوع آزمون عمومی، اختصاصی و سوابق تحصیلی در این مصوبه پیش بینی شد، ضمن آنکه متقاضیان رشته های خاص با اهمیت بیشتر در این آزمون ها شرکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار