رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: امروز جذب سرمایه‌گذار یک مشکل بسیار وسیع برای شهرکرد شده است و علت آن بی‌توجهی و حمایت نکردن از سرمایه‌دار است.
کد خبر: ۶۸۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 10 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حیدر علیپور گفت: هدف اصلی مدیریت شهری خدمت به مردم بوده و هست، لذا همه شهروندان، مسؤولان دولت و دستگاه‌‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری  باید در راستای جذب سرمایه‌گذار در کنار مدیریت شهری قرار گیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد افزود: امروز جذب سرمایه‌گذار یک مشکل بسیار وسیع برای شهرکرد شده است و علت آن بی‌توجهی و حمایت نکردن از سرمایه‌دار است.
وی با اشاره به اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذار نباید موانع را در سر راه آنان قرار دهیم که موجب فرار آن‌ها از شهرکرد شود، ادامه داد: باید با تمام توان در راستای حمایت از سرمایه‌‌گذار تلاش کنیم و بروکراسی اداری را در جهت ارج نهادن و ارزش دادن به سرمایه‌گذار در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.
علیپور با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که وقتی سرمایه‌گذار وارد چهارمحال و بختیاری شد در اصل از سرمایه‌گذار امتیاز گرفته‌ایم نه اینکه به ایشان امتیاز داده باشیم؛ ادامه داد: تنها امتیاز سرمایه‌گذار بردن سودی منطقی و اصولی در چهارچوب قراردادی شفاف و قانونی است.
رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد عنوان کرد: اما مدیریت شهری از جذب سرمایه‌گذار برای شهر و شهروندان خود امتیازات فراوانی از قبیل سود منطقی، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و در نهایت توسعه شهری را می‌برد  که متاسفانه این دیدگاه در بسیاری از مسؤولان و ارگان‌های ذیربط وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از سرمایه‌داران شهرکردی در خارج از شهرکرد و کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌کنند بخشی از این موضوع به دلیل برخوردهای غیرمسؤولانه بعضی از مسؤولان با سرمایه‌گذار بوده است؛ اگر دیدگاه مسؤولان تغییر نکند نمی‌توانیم در بحث جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کنیم.
علیپور تأکید کرد: نباید فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنیم و نباید به موضوع با دیدی تعصبی قومی نگاه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار