تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد : دغدغه های دانشجویان باعث پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها شده است.
کد خبر: ۶۸۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 10 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام محمد نکونام در دیدار با دانشجویان دانشگاه های استان به مناسبت روز دانشجو، با اشاره به اینکه امروز دانشجویان اهل بصیرت هستند، گفت: امروز دانشجویان در مسائل مختلف ورود پیدا کرده و آن ها را مطالعه و تحقیق می کنند.
وی، یکی از وظایف و رسالت های دستگاه های استان را تبیین دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی خواند و افزود: گاهی مسئولان و مردم از دستاوردهای انقلاب غافلند ، که باید آنها را در معرض دید عموم قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب قابل مقایسه با یکصدها سال قبل از انقلاب نیست، اظهار داشت: دستاوردهایی که به برکت انقلاب شکل گرفته زیاد است اما هنوز به شکل مطلوبی بیان نشده است.
نکونام تاکید کرد: باید دستاوردهای انقلاب را نیز مورد توجه قرار داد و نگذاشت، انقلاب مظلوم واقع شود، چرا که بدخواهان انقلاب و بیگانگان می خواهند بگویند کاری در انقلاب صورت نگرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان یکی از تاکیدات مداوم رهبر معظم انقلاب را امیدآفرینی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ایشان شخصتی واقع گرا و بر کرسی ایمان و تقوا نشسته اند و بر اساس واقعیت ها به کشور و نسل جوان امید می بخشند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: با همین دغدغه های دانشجویان پیشرفت های علمی در کشور محقق شده است و با همین دغدغه ها مسائل مذهبی و معنوی و اخلاق محوری و خدامحوری در جامعه شکل گرفته است و دست بدخواهان و دشمنان از انقلاب کوتاه شده است.
نکونام، با اشاره به اینکه امروز نسل جوان در دانشگاه ها مومن، متقی، متعهد و انگیزه مند هستند، تاکید کرد: بیشترین امید رهبر معظم انقلاب و دغدغه مندان انقلاب همین تشکل های فعال دانشجویی است.
امام جمعه شهرکرد گفت: کار اصلی را تشکل های دانشجویی انجام می دهند زیرا هم مطالبه گر هستند و به دنبال نوآوری و خلاقیت و بالنده کردن کشورید و امید رهبر انقلاب به همه تشکل های دانشجویی است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: متاسفانه بازیگری های سیاسی و جناحی و چپ و راست های کاذب و مسائلی که تحت نام سیاسی گری در کشور شکل گرفته و گاهی در دانشگاه ها جا پیدا می کند بلای جان کشور و دانشگاه ها شده است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: معنای تشکل دانشجویی بازیگری سیاسی نیست بلکه معنای آن، حرکت بالنده در جهت سیاست دینی، گسترش و ارتقای علوم، رشد دادن اخلاق محوری و تقوا و پاکی ها در دانشگاه ها و کوتاه کردن دست بدخواهان کشور است که دستیابی به این اهداف مطالبه گری، بصیرت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت می خواهد.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: دانشجویان باید تشکل همراه با بصیرت، بیداری و پرانگیزگی داشته باشند اما بازیگری سیاسی و سیاست بازی شیطنت آمیز و به جان هم افتادن و تفرقه و مقابله هم قرار گرفتن دوری کنند.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه 16 آذر نماد یک امر بسیار زیبای استکبارستیزی است، اضافه کرد: بر اساس پیام 16 آذر آن دانشگاهی در کشور مطلوب است که شعار «مرگ بر آمریکا» بگوید اما کار اصلی شعار دادن نیست و آنچه که باید در دانشگاه مورد توجه جدی باشد، تربیت انسانی خدامحور است.
در این نشست تعدادی از دانشجویان دانشگاه های استان دیدگاه های خود را پیرامون مسائل روز مطرح کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 53هزار دانشجو در مقاطع مختلف علمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار