تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در خصوص میزان درآمد امور مالیاتی استان، گفت: میزان درامد امور مالیاتی استان در سال ۹۵، ۱۰۰ درصد و سال ۹۶، ۹۷ درصد تحقق یافت که پیش‌بینی امسال تحقق ۱۰۰ درصدی خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 11 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- کورش بیگدلی اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده الگو گرفته از کشور فرانسه است که اصلاحیه قانون مالیات بر  ارزش افزوده در صحن علنی مجلس، قرار دارد و مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.
وی افزود: این طرح چندین سال به صورت آزمایشی اجرا شد که برای نهایی کردن این قانون در صحن علنی و تدوین قوانین جدید، معایب و مغایرت‌های آن برطرف خواهد شد.
بیگدلی گفت: مالیات از هر فرد نسبت به درآمد و با توجه به نرخی که تعیین شده، اخذ خواهد شد.
وی در خصوص میزان درآمد امور مالیاتی استان، تصریح کرد: این میزان در سال ۹۵، ۱۰۰ درصد و سال ۹۶، ۹۷ درصد تحقق یافت که پیش‌بینی امسال تحقق ۱۰۰ درصدی خواهد بود.
بیگدلی ادامه داد: علت اینکه سه درصد این درآمده محقق نشده مربوط به معافیت‌های حقوق در بخش خصوصی است و بیانگر آن است که سقف حقوق افزایش آن‌چنان نداشته ولی سقف معافیت‌ها افزایش یافته است.
وی در ادامه بیان کرد: حدودا ۴۵ درصد مالیات مربوط به حقوق کارکنان، ۲۵ درصد مربوط به شرکت‌ها و ۱۲ درصد مربوط به مشاغل است.
بیگدلی اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی استان در کنار بودجه دولت رقم قابل توجهی نیست زیرا ۷۵ درصد از مالیات‌ها در تهران وصول می‌شود.
وی گفت: یکی از الزامات هر نظام مالیاتی این است که با توجه به تغییرات محیطی خود را تطبیق دهد، بنابراین یک سری معافیت مالیاتی وجود دارد که سالیان سال در قانون مالیاتی دنبال می‌شود، و معافیت مالیاتی زمانی مناسب است که هدفمند بوده و به هدف اصابت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار