استاندار چهارمحال و بختیاری بی‌علاقگی اندیشمندان، بی‌انگیزگی دانشوران و بروکراسی اداری را از شاخص‌ترین علل نبود مطالعات جدید پژوهشی و پیشبرد پروژه‌های پژوهشی در کشور برشمرد.
کد خبر: ۶۹۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 16 December 2018
اقبال عباسی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع را شاخص‌های پژوهشی دانست و گفت: بر اساس سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تحقیق و پژوهش می‌شود سودآوری پروژه‌ها را برآورد کرد و میزان توسعه و پیشرفت جوامع را سنجید.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 1.1 درصد از بودجه‌های کشور در زمینه تحقیق و پژوهش هزینه می‌شود، افزود: میزان اعتبارات حوزه پژوهش در چهارمحال و بختیاری نیز همین است که بسیار محدود بوده و باید افزایش یابد زیرا هرچه در تحقیق و پژوهش سرمایه‌گذاری شود به توسعه و پیشرفت کشور و استان کمک شده است.
عباسی بی‌علاقگی اندیشمندان، بی‌انگیزگی دانشوران و بروکراسی اداری را از شاخص‌ترین علل نبود مطالعات جدید پژوهشی و پیشبرد پروژه‌های پژوهشی در کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه برای کاربردی کردن پژوهش‌ها باید در کنار دانشجویان و جوانان، اعضای هیات علمی و افراد پخته قرار گیرند، اظهار کرد: وظیفه پژوهشگران و محققان انجام مطالعات روی طرح‌های پژوهشی است که برای نوشتن طرح توجیه اقتصادی، فرآیند اداری و اخذ تسهیلات بانکی اطلاعات کافی ندارند و در این راه با موانع مختلف رو به رو می‌شوند و انگیزه پژوهشی خود را از دست می‌دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید اعضای هیات علمی دانشگاه ها و افراد مجرب و پخته در کنار این محققان قرار گیرند تا علم آن‌ها تبدیل به کالا شده و این کالا به بازار بیاید و تبدیل به سرمایه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار