تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه مهم‌ترین موانع پژوهشی موجود، نبود حمایت‌های‌ مالی و ریالی است، تصریح کرد: اگر بتوان به طریقی زیرساخت‌ها را برای افراد ایجاد و حمایت مالی از آن‌ها صورت گیرد، به خودی خود می‌توان به افراد کمک کرد و برای رفع مشکلات پژوهشی منطقه تلاش کرد.
کد خبر: ۶۹۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 17 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سعید کریمی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش، اظهار کرد: شاید اگر ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه به امر پژوهش اختصاص داده شود باز هم این بودجه ناچیز است که با توجه  به شرایط اقتصادی و تنگناهای ریالی، میزانی محدودیت در فعالیت‌های پژوهشی وجود دارد ولی نهایت تلاش و حمایت در قالب پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری و طرح‌های پژوهشی اعضای هیات علمی صورت می‌گیرد.
 وی افزود: از تمامی طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان، مراکز کارآفرینی، نوآوری و ایده‌پردازی در حوزه معاونت پژوهشی در دانشگاه شهرکرد حمایت می‌شود.
کریمی گفت: اخیرا دانشجویان و اعضای هیات علمی درصدد هستند تا تمامی طرح‌های پژوهشی که از سوی آن‌ها ارائه می‌شود، مسئله‌محور باشند تا معضلات و مشکلات منطقه و کشور را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موانع پژوهشی نبود حمایت‌های مالی و ریالی است، تصریح کرد: اگر بتوان به طریقی زیرساخت‌ها را برای افراد ایجاد و حمایت مالی از آن‌ها صورت گیرد به خودی خود می‌توان علاوه بر کمک به افراد، برای رفع مشکلات پژوهشی منطقه تلاش کرد.
کریمی در خصوص اینکه نهادهای علمی از جمله جهاد دانشگاهی می‌تواند در میان مراکز دانشگاهی بسترهای انجام پژوهش‌های کاربردی را فراهم کند، بیان کرد: اگر افراد بتوانند از کلاس‌هایی عملی که توسط جهاد دانشگاهی و سایر مراکز علمی برگزار می‌شود، استفاده کنند، کارهای عملی بیشتری را می‌آموزند.
وی خاطرنشان کرد: این مراکز به راحتی می‌توانند ارتباط و خلاهایی که میان صنعت و دانشگاه وجود دارد را برطرف کنند، همچنین نیازهای صنعت را از طریق مهارت‌افزایی به خوبی می‌توانند پوشش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار