تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: مهارت آموزی ظرفیتی برای رفع بحران بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
کد خبر: ۶۹۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 17 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان، خدیجه ربیعی در آیین افتتاح کارگاه الکترونیک مرکز آموزش فنی و حرفه ای بروجن افزود: با توجه به وضعیت اشتغال جوانان و جمعیت بالای بیکاری، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان این مراکز گامی برای ایجاد اشتغال پایدار است.
وی از رایزنی در خصوص به روز رسانی تجیهزات مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با رئیس سازمان فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: به روز رسانی تجهیزات بستر مناسب برای آموزش های جوانان و اشتغال آنان فراهم می کند.
وی در ادامه با اشاره به تعیین وضعیت نیروهای قراردادی افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس بحث نیروهای قراردادی مطرح شده و در روزهای آتی در خصوص وضعیت نیروهای قراردادی تصمیم گیری خواهد شد.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال وبختیاری گفت: مراکز فنی و حرفه ای دراستان آمادگی لازم را برای برگزاری دوره های آموزشی در بخش های مختلف صنایع، آموزش دولتی، زندان و پادگان ها و بخش خصوصی را با توجه به استعدادهای جوانان دارد.
قهرمان آماره افزود: فعالیت مراکز حرفه آموزی در راستای ایجاد اشتغالزایی و نجات جامعه از معضل بیکاری فعال هستند.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 255 هزار و 965 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان بروجن ارائه شده است.
وی گفت: از این تعداد 143هزار و 71 نفر ساعت روز در بخش آموزش مراکز ثابت و 19هزار و 195 نفر ساعت در بخش مناطق روستایی و عشایری و مابقی در سایر ارگان ها و مراکز ارائه شده است.
آماره با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در مدارس مقطع متوسطه اول افزود: یکی از مهمترین راه های ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان سرمایه گذاری بر روی نوجوانان است.
وی گفت: آمادگی دانش آموزان برای یادگیری مهارت و علم در کنار یکدیگر می تواند راهگشای اشتغال جوانان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار