تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمرکز نظارت بر کشتارگاه‌های مرغ بیشتر شود و اطلاع رسانی به مرغداری‌ها صورت گیرد که نباید از قیمت مصوب عدول کنند.
کد خبر: ۶۹۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 19 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– اقبال عباسی در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: زمانی که عرضه در بازار کاهش یابد قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه اکنون فصل مصرف پرتقال و نارنگی است اما قیمت این میوه‌ها کاهش داشته است، افزود: این امر به دلیل عرضه شدن این میوه‌ها در بازار بوده پس اگر گوشت و مرغ نیز در بازار عرضه شود قیمت پایین خواهد آمد و اگر این گونه نشد قیمتی که در بازار وجود خواهد شد یک قیت تمام شده است که مردم نیز باید آن را تحمل کنند.
عباسی تهیه، توزیع و نظارت درست را وظایف اعضای کارگروه تنظیم بازار استان دانست و گفت: واردات یک سری از کالاها به کشور ممنوع شده که این مهم با هدف حمایت از تولید داخل و پیشگیری از خروج ارز بوده و همچنین صادرات یک سری از کالاها ممنوع شده لذا چهار کاخانه مهم برفاب، تولید خوراک آبزیان، ظریف مصور و شیرخشک با تعطیلی مواجه شدند و دلیل این امر را عدم صادرات می‌دانند که با این سیاست لوازم خانگی در استان دو تا سه برابر افزایش قیمت داشته است.
وی تاکید کرد: هرچه بتوان کالاها را تامین و در بازار عرضه کرد قیمت‌ها کنترل می‌شود اما اگر نباشد قیمت چند برابر خواهد شد.
عباسی اظهار کرد: تمرکز نظارت بر کشتارگاه‌های مرغ بیشتر شود و اطلاع رسانی به مرغداری‌ها صورت گیرد که نباید از قیمت مصوب عدول کنند.
وی بیان کرد: کارگروه بعدی تنظیم بازار در بازار تشکیل شود و چهار اکیپ از اعضای این کارگروه بازدیدهایی از کالاهای اساسی سطح شهر به عمل آورند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مصوبه هیات وزیران و ابلاغیه ریاست جمهوری مبنی بر اختصاص 100 درصد سبوس کارخانجات آرد با قیمت 540 تومان به دامداران، گفت: از دبیرخانه هیات وزیران در این خصوص استعلام شود و تا آن زمان متعادل سازی قیمت صورت گیرد. وی بیان کرد: به منظور کاهش قیمت گوشت عرضه در بازار انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار