تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش‌‌های اخیر در استان حدود 300 میلیون تومان خسارت به ایلراه‌های عشایری وارد شد که برای مرمت و بازسازی نیازمند این میزان اعتبار است.
کد خبر: ۶۹۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 24 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین‌پور اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه عشایر درون‌کوچ در شهرستان لردگان مستقر هستند باید 100 کیلومتر از ایلراه‌های آن شهرستان مرمت و بازسازی شوند.
وی با اشاره به اینکه کار مرمت و بازسازی ایلراه‌ها تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد، افزود: در پی بارش‌‌های اخیر در استان حدود 300 میلیون تومان خسارت به ایلراه‌های عشایری وارد شد که برای مرمت و بازسازی نیازمند این میزان اعتبار است و عمده خسارت‌ها مربوط به ایلراه‌های شهرستان لردگان و اردل بوده است.
حسین‌پور گفت: سالانه 700 تا هزار کیلومتر از ایلراه‌های عشایری استان مرمت و بازسازی می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به جمعیت 14 هزار و 657 خانوار عشایری در استان، تصریح کرد: سهم عشایر از تولید صنایع‌دستی استان 35 درصد، گوشت قرمز 12 هزار تن و شیر 35 هزار تن است که بخشی از تولیدات عشایر در استان و بخشی به استان‎‌های دیگر همچون اصفهان فرستاده می‌شود.
مدیرکل امور عشایر استان بیان کرد: عمده عشایر استان در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل مستقر هستند.
وی بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی، نوسانات قیمت گوشت، مشکل در تامین مایحتاج زندگی و مباحث مربوط به بهداشت و درمان را از مشکلات عمده این قشر ضعیف برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار