تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت ساینا فناوری زاگرس گفت: کارکنان اداره آب می‌توانند از راه دور از طریق سرورهای اینترنتی‌ فشار آب در شبکه را در ساعات مختلف شبانه‌روز کنترل کنند.
کد خبر: ۶۹۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 25 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام اسدی با اشاره به فعالیت شرکت ساینا فناوری زاگرس در زمینه طراحی سیستم‌های الکترونیکی و اختراع کنترلر هوشمند فشار آب، اظهار کرد: این کنترلر روی شبکه توزیع آب نصب می‌شود.
وی افزود: کارکنان اداره آب می‌توانند از راه دور از طریق سرورهای اینترنتی‌ فشار آب در شبکه را در ساعات مختلف شبانه‌روز کنترل کنند.
اسدی تصریح کرد: این دستگاه در سال 97 به ثبت رسیده و اکنون با شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرارداد منعقد شده که در سال جاری این کار با این دستگاه در نیمی از محلات شهر فرخشهر اجرا شد و در هر ثانیه نزدیک به 20 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
مدیرعامل شرکت ساینا فناوری زاگرس اضافه کرد: قرار است این کنترلر در تمام استان نصب شود و در حال حاضر برخی شهرهای استان مانند شهرکرد در دستور کار قرار دارند.
اسدی بیان کرد: این دستگاه از نظر امکانات و فاکتورهای که دارد نخستین دستگاه اختراع شده در این زمینه است اما نمونه‌های سنتی‌تر این دستگاه نیز توسط افراد دیگری در گذشته اختراع شده است.
وی با بیان اینکه سیستم کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی یک اختراع دیگر از این شرکت است، تصریح کرد: این سیستم در صنعت کشاورزی، کارخانه‌ها و منازل قابل استفاده است که از راه دور حتی از خارج از کشور از طریق پیام کوتاه، بولوتوث و ریموت کنترل می‌تواند فعالیت‌هایی مانند آبیاری درختان منزل، باز کردن درب منزل و پارکینک، هشدار در هنگام وقوع آتش‌سوزی را انجام ‌دهد.
اسدی تاکید کرد: قیمت پایه دستگاه حدود یک میلیون تومان است اما برای برخی تجهیزات مانند آبیاری درختان ممکن است قیمت پمپ آب نیز به این مبلغ اضافه شود.
مدیرعامل شرکت ساینا فناوری زاگرس با اشاره به اینکه این دستگاه برای نخستین بار در استان تولید و پس از آن در برخی استان‌ها نمونه‌های ساده‌تر آن تولید شده است، گفت: شرکت ساینا فناوری زاگرس روی این دستگاه سرمایه‎‌گذاری کرده و با بخش خصوصی نیز قراردهایی منعقد کرده است.
اسدی خاطرنشان کرد: سیستم کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی به دلیل وجود نیاز در کشور اختراع شد و در صدد هستیم با دستگاه‌های اجرایی در این خصوص وارد مذاکره شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار