تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی 2 طرح انتقال آب شرب به منطقه خانمیرزا و سردشت لردگان خبر داد و افزود: با تکمیل این طرح ها نیاز 100 هزار نفر از جمعیت این شهرستان برآورده خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 26 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد خالدی سردشتی با اشاره به قرارگرفتن شهرستان لردگان در سرشاخه اصلی رودخانه کارون تصریح کرد: برغم این ظرفیت، اما از 360 روستای این منطقه 80 روستا با تانکر آبرسانی می شود.
وی تخصیص سهم 100 لیتر آب شرب از منطقه 'آتشگاه' به 53 روستای کم آب شهرستان را یادآور شد و تاکید کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار این طرح در کمترین زمان ممکن تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص 120 لیتر آب شرب از رودخانه 'کره بس' به مناطق روستایی خانمیزا خبر داد و گفت: امید است با تخصیص اعتبارات ملی، تسریع در طرح انتقال آب به منطقه شتاب گیرد.
وی به جمعیت 37 هزار نفری تحت پوشش پروژه آبرسانی به 35 روستای بخش خانمیرزا اشاره و تاکید کرد: این پروژه با دبی 120 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب آشامیدنی برای 70 هزار نفر دارد.
نماینده لردگان اضافه کرد: آبرسانی به این روستاها در قالب هفت مجتمع آبرسانی صورت می گیرد که با تمهیدات اندیشیده شده برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می شود.
شهرستان لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار