تابناک چهارمحال وبختیاری- در آیینی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، مجید شیرانی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شهرکرد معرفی شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 26 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید شیرانی، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پنج دی‌ماه در این آیین گفت: اکنون مجموعه علوم پزشکی استان بیش از هشت هزار نیرو و 250 هیئت علمی دارد که در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، غذا و دارو و آموزش فعالیت می‌کنند.
وی بالاترین هدف فعالیت دانشگاه را حفظ کرامت مردم خواند و افزود: شأن مردم و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی این است که مدیریت آن به صورت مستقل و علمی حرکت کند تا رافع مشکلات این حوزه باشد.
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه سلامت این است که در بسیاری از موارد بین مطالبات مردم و مسئولین با استانداردهای علمی و قوانین حاکم بر دانشگاه تعارض وجود دارد که با تعامل و روشنگری می‌توان این تعارض‌ها را مدیریت کرد.
شیرانی طرح تحول سلامت را به عنوان گفتمان غالب در دولت و ملت قابل‌توجه دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح خدمات بسیاری به مردم استان ارائه شد و هنوز هم استان نیازمند ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.
ارسلان خالدی فر، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نیز در این مراسم گفت: تاکنون 11 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در دانشگاه‌های مطرح کشوری تدریس می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون شاهد مراجعه بیش از 95 درصدی مردم به مراکز درمانی بخش دولتی هستیم، افزود: در چهل سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری در حوزه آموزش، بهداشت و درمان نصیب استان شده است که شامل بیش از 95 درصد از وضعیت کنونی است.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: 100 درصد میزان خدمات آموزش پزشکی استان در سال‌های انقلاب اسلامی بوده و قبل از انقلاب هیچ آموزشی در استان وجود نداشت.
خالدی‌فر با بیان اینکه میزان اعتبارات بیمه سلامت استان در سال گذشته 102 میلیارد ریال بود که به 152 میلیارد ریال در جاری افزایش یافت، ادامه داد: با توجه به کمبود زیرساخت‌های فیزیکی برای دانشکده‌های این دانشگاه، با رایزنی‌های انجام شده مجوز افتتاح دانشکده پرستاری با 19 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری 48 میلیارد ریالی گرفته شد.
وی اظهار کرد: به زودی طرح توسعه‌ای بیمارستان هاجر ویژه بیماران سرطانی و با امکاناتی نظیر شیمی درمانی و رادیوگرافی راه‌اندازی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار