تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران گفت : اسب اصیل و تولید داخلی ایران دارای تبارنامه شد و این تبارنامه به ثبت جهانی کمک می کند.
کد خبر: ۶۹۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 30 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد کاظمیان افزود : تاکنون 4 عنوان کتاب تبارنامه برای 4 نژاد بومی ایران تدوین شده است و این تبارنامه ها می تواند در آینده به ثبت جهانی اسب های خالص ایرانی کمک کند.
وی تاکید کرد: برای اسب های داخلی فعالیت های محدود در داخل تعریف شده است و یکی از اهداف تولید نژادها داخلی حضور در مسابقات کشوری است.
کاظمیان تصریح کرد: اسب های داخلی برای مسابقات بزرگ مانند المپیک ، جام جهانی و آسیایی مناسب نیستند و این در همه کشورها مرسوم است.
کاظمیان تصریح کرد: تولید اسب باید در کشور برای شرکت در مسابقات بزرگ باید علمی باشد و این تولید اسب های اصیل ایرانی می تواند به بازار صنعت اسب در کشور کمک کند در حالی که تعدادی از اسب ها که تولید علمی نشده اند، روی دست پرورش دهندگان مانده است.
دبیر فدراسیون سوارکاری اظهار داشت: تولید غیرعلمی اسب در کشور نمی تواند به رونق این صنعت در بازارهای جهانی کمک کند.
کاظمیان، درباره اسب نژاد کاسپین یا اسبچه خزر نیز گفت : فدراسیون از پرورش دهنده این نژاد حمایت کرده است و اکنون این گونه اسب در کشور تولید می شود.
هم اکنون ایران به عضویت مجمع جهانی فدراسیون سوارکاری در آمده است و ثبت جهانی اسب های اصیل ایرانی در تولید و ثروت آفرینی این نژادها مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار