تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس شبکه دامپزشکی لردگان گفت: بازرسان بهداشتی این شبکه، یک خودرو وانت حامل 240 کیلوگرم مرغ زنده فاقد مجوز را توقیف کردند.
کد خبر: ۶۹۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 01 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری؛ بیژن حسین‌پور گفت: خودرو وانت حاوی محموله مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی در مسیر آلونی به لردگان توسط اکیپ‌های سیار شبکه دامپزشکی این شهرستان شناسایی و متوقف شد.
رئیس شبکه دامپزشکی لردگان افزود: این محموله مرغ گوشتی، فاقد گواهی سلامت دامپزشکی و مجوزهای بهداشتی حمل و به میزان 240 کیلوگرم بوده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، محموله این خودرو جهت کشتار به کشتارگاه طیور ارسال و راننده متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
حسین‌پور اضافه کرد: به دلیل انتقال و گسترش بیماری‌های مختلف تهدید کننده بهداشت مرغداری‌ها از جمله، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، فروش هرگونه طیور زنده و دوره‌گردی مرغ زنده ممنوع است.
رئیس شبکه دامپزشکی لردگان از مصرف کنندگان خواست؛ مواد غذایی با منشاء طیور را در بسته‌بندی‌های دارای نشان سازمان دامپزشکی کشور که مشخصات کامل محصول، تاریخ تولید و مصرف بر روی آن‌ها درج شده از محل‌های معتبر تهیه و موارد تخلف از قانون را به کارشناسان دامپزشکی یا تلفن 1512 گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار