تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری عمده‌ترین دلایل طلاق در استان را تشریح کرد .
کد خبر: ۶۹۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 02 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدمحمد موسوی اظهار کرد: اعتیاد، مسائل مالی، دخالت اطرافیان، تاکید بر داشتن فرزند پسر، نازایی و عقیم بودن، بیماری‌های جسمی، نداشتن شغل مناسب همسر، مسائل جنسی و تفاوت فرهنگ‌ها از دلایل طلاق در استان هستند .
وی با بیان اینکه در استان طی شش ماهه ابتدای سال نسبت طلاق به ازدواج به ازای هر 15 ازدواج دو طلاق ثبت شده است، افزود: در کشور به ازای هر 3.5 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود .
موسوی در پاسخ به چرایی مطلوب بودن آمار طلاق استان نسبت به سایر استان‌های کشور، گفت: در حال حاضر در سطح استان آمار طلاق نسبت به گذشته افزایش یافته است باید در تمام ابعاد دقت شود که آیا این امر به دلیل افزایش بهداشت روانی است یا دلایل دیگری دارد .
وی توجه به  مواردی همچون «چه کسی برای چه کسی مناسب است» و یا «عفت قبل از ازدواج» را از جمله مواردی دانست که لازم است زوجین پیش از ازدواج مورد توجه قرار دهند .
موسوی در ادامه تاکید کرد: خداوند به دلیل برطرف کردن نیازها انسان‌ها را متفاوت خلق کرده است تا یکدیکر را کامل کنند .
وی افزود: 160 تفاوت میان زنان و مردان توسط روانشناسان شناخته شده که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارائه کتاب‌های روانشناسی به منظور شناخت بیشتر زوجین و برقراری مهارت ارتباطی آنان انجام می‌شود .
موسوی خاطرنشان کرد: زنان در چند دوره از ساعات روز و ایام ماه و وضع حمل نیاز به حمایت عاطفی دارند که مرد باید این ساعات را بشناسد و از او مراقبت کند .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه در کشورهایی اروپایی اگر زنی در دوران ماهانه خود جرمی مرتکب شود به او تخفیف داده می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد داده شده تا تاثیر اختلالات روانی دوران ماهانه بانوان در قانون مدنظر قرار گیرد .
موسوی با بیان اینکه خداوند افراد بشر را نیازمند به یکدیگر خلق کرده تا هر فرد به خاطر نیاز خود به سمت دیگری برود و پیوندهایی اجتماعی ایجاد شود و لازم است زنان و مردان تفاوت‌های یکدیگر را به درستی بشناسند، گفت: زن قبل از ازدواج به دنبال کسی است که استحکام شخصیت داشته و دارای ستوت در جسم باشد پس هر فرد، شیفته ناداشته‌های خود است و باید در مسیر درست حمایت شود تا در نهایت پیوند سالم میان دو نفر ایجاد شود .
وی تصریح کرد: به گفته روانشاسان در مدل هیجان، مردان تا هشت ماه بعد از ازدواج و زنان تا 11 ماه پس از ازدواج، با این هیجانات زندگی می‌کنند و بعد از این دوران دلزده شده و برای یکدیگر خسته کننده و تکراری می‌شود و اختلافات پس از 11 ماه آغاز می‌شود .
موسوی بیان کرد: در مدل عشق افراد دلبسته هیجانات موقت نمی‌شوند البته هیجانات در موقع خود به تقویت رابطه کمک می‌کند .
وی در خصوص تفاوت مدل هیجان و عشق تاکید کرد: در مدل هیجان، فرد با توجه به نیازهای سطح پایین خود (زیبایی‌های ظاهری) شخصی را انتخاب می‌کند اما در مدل عشق، فرد شیفته فضایل اخلاقی و انسانی مانند صداقت، نجابت، وفاداری، متواضع بودن و ...می‌شود .
موسوی تصریح کرد: اگر مدل زندگی، مدل عشق باشد دختر یا پسر بودن فرزند، دخالت افراد و ... برای زوجین تفاوت ندارد .
وی در مورد اینکه آیا عشق مجازی (عشق زوجین) و حقیقی (عشق به خدا) مرتبط هستند؟، اظهار کرد: اگر کسی به دور خود پیله تنیده و به دنبال ارضای خواسته‌های خویش  باشد نمی‌تواند به خدا برسد اما کسی که از پیله خود خارج شد و پرواز را بیاموزد، راه رسیدن به آسمان برایش باز خواهد شد .
موسوی بیان کرد: در عشق مجازی شخص، کسی را بیشتر از خود دوست دارد و در مدل عشق استعدادها یک انسان بالفعل می‌شود و در درون افرادی که به هیجانات موقت آلوده شدند نیز این خاصیت وجود دارد که قدر آن را نمی‌دانند .
وی اظهار کرد: اسلام توصیه کرده قبل از ازدواج با عقل ازدواج کرده و بعد از آن با عشق زندگی کنید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار