تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی پرقدرت به استان از اواخر روز چهارشنبه برف و باران بیشتر نقاط استان را فرا می گیرد.
کد خبر: ۶۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 02 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: در پی ورود یک سیستم بارشی پرقدرت به کشور ، بارش ها در استانهای غربی و شمال خوزستان آغاز می شود و تا بعد از ظهر این روز چهارمحال و بختیاری را نیز در برمی گیرد.
وی ادامه داد: این بارش ها در ابتدا شهرستانهای لردگان، اردل و کوهرنگ را فرا می گیرد و سپس وضعیت جوی سایر مناطق استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
قطره سامانی، اوج بارش ها را برای روز پنجشنبه پیش بینی کرد و گفت: این سامانه تا روز جمعه از استان خارج می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سامانه در ارتفاعات برف قابل توجهی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نیز دور از انتظار نیست و توصیه می شود نکات ایمنی در این خصوص رعایت شود.
قطره سامانی افزود: هم اینک ارتفاع برف در کوهرنگ 20 سانتی متر است در حالیکه این میزان باید در چنین تاریخی 60 سانتی متر باشد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار