تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 25 درصدی همراه است.
کد خبر: ۶۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 03 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سرهنگ علیرضا بیگی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 20 هکتار از مجموعه عرصه های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد و نسبت به 5 سال گذشته 100 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: افزایش مشارکت، همیاری و همکاری جوامع محلی و تجهیز 100 نقطه استان به پایگاههای اطفاء حریق از سوی پدافند غیر عامل مدیریت بحران در جلوگیری از بروز و وسعت گرفتن حریق در عرصه های منابع طبیعی، مهمترین عامل در کاهش آتش سوزی این استان بوده است.
بیگی ، با بیان اینکه آتش سوزی در عرصه ها به 2 روش عمدی و غیر عمدی اتفاق می افتد، افزود: بیشتر آتش سوزی ها در این عرصه ها غیر عمدی بوده است.
وی عوامل غیرعمدی حریق را به 2 دسته طبیعی و غیر طبیعی شامل روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها توسط چوپانان و گردشگران و خاموش نکردن آن، وزش باد و حتی بازتاب نور در شیشه های شکسته یا آینه در سطح بیابانها دانست.
اکنون 86.6 مساحت چهارمحال و بختیاری را اراضی ملی شامل می شود ، که از وسعت استان 307 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 93 هزار هکتار مرتع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار