استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با شبکه‌سازی، آموزش، اتصال به بازار و بکارگیری پشتیبا‌ن‌ها اقدام به ایجاد اشتغال کرده است.
کد خبر: ۷۰۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– اقبال عباسی در کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: در مجموع عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری قابل تقدیر است. 
وی افزود: جلسه‌ای در خصوص اینکه برخی پروژه‌های بخش کشاورزی با 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل سرمایه در گردش نمی‌توانند افتتاح شوند، در دستورکار برای پیگیری قرار گیرد. 
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با شبکه‌سازی، آموزش، اتصال به بازار و بکارگیری پشتیبان‌‌ها اقدام به ایجاد اشتغال کرده اما برخی دستگاه‌های استان متقاضی را به بانک‌های عامل می‌فرستد که ممکن است سیاست‌گذاری در سطح کلان اشکال داشته باشد و باید تغییر کند لذا بایستی از وجود جوانان تحصیلکرده و NGOها بهره برد و از آنان به عنوان پشتیبان استفاده کرده و از این پشتیبان‌ها حمایت شود. 
عباسی ادامه داد: اکنون جهاددانشگاهی پشتیبان‌ها را شناسایی کرده و متقاضی حضور آنان در جلسات اشتغال فرمانداری‌ها است و لذا فرمانداران بایستی اسامی پشتیبان‌ها را از جهاد دانشگاهی گرفته و مشکلات این قشر را حل کنند تا این افراد بتوانند برای افرد دیگر شغل ایجاد کنند. 
وی با گلایه از اینکه این روزها آمار بیکاری استان در فضای مجازی مورد بحث است، افزود: برخی معتقد هستند این آمار ساختگی است اما چرا نباید این اعداد درست باشد و چرا زیر سوال برده می‌شود؟ پس لازم است با اطلاع رسانی به موقع این موارد شفاف بیان شود. 
عباسی با بیان اینکه فضای مجازی افکار عمومی را می‌سازد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها بایبستی فضای مجازی و افکار عمومی را رصد کرده و به موقع شفاف‌سازی کنند. 
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی و جهاد کشاورزی استان در خصوص اجرای طرح اشتغال، یک نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کنند.
طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان  نیز گفت: تلاش‌های مطلوبی توسط جهاد دانشگاهی و سایر دستگاهها در حوزه اشتغال صورت گرفته و این امر مورد تاکید دولت ست. 
وی افزود: اجرای طرح مشاغل خانگی در استان نیازمند اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی با اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.
الیاسی اضافه کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منابع استانی توزیع شده و منابع ملی در حوزه اشتغال را به تفکیک مشخص کرده و به صورت نسبت و درصد ارائه کند. 
وی گفت: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی انجام شده که به حل مشکلات کمک می‌کند.
الیاسی با تاکید بر اینکه بایستی به آمارهای رسمی اکتفا شود، بیان کرد: در فصل پاییز سال گذشته آمار بیکاری استان 21.2 درصد بوده و اکنون به 17 درصد رسیده که 4.2 درصد کاهش داشته است. 
وی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های بخش کشاورزی با 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی که به دلیل سرمایه در گردش نمی‌توانند افتتاح شوند، احصا شود تا بانک‌های عامل مساعدت لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار