تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته حدود پنج هزار هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده استان به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تحویل شد.
کد خبر: ۷۰۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 12 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- برمک اسلامی اظهار کرد: با اشاره به تحویل اراضی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گفت: هیچ شخصی اجازه ندارد به اراضی ملی تجاوز کرده و تصرف را از طریق غرس اشجار و یا هر روش دیگری انجام دهد.
وی افزود: در سال گذشته حدود پنج هزار هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده استان در شهرستان‌های اردل، کیار، لردگان، شهرکرد و بن بر اساس مصوبه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست کَسر و به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تحویل شد.
اسلامی تاکید کرد: در این تحویل و تحول نوعیت عرصه تغییر نکرده است و اراضی همچنان ملی بوده و اگر افراد ذینفع به ملی بودن عرصه معترض هستند باید به شعبه ویژه مقرر تبصره یک ماده ۹ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال ۸۹ در دادگستری شهرکرد مراجعه و اقامه دعوی کنند و اگر متقاضی اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی نیز هستند بایستی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه تا مستند به ظرفیت قانون نسبت به واگذاری اراضی اقدام شود.
 معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: هیچ شخصی اجازه ندارد به اراضی ملی تجاوز کرده و تصرف را از طریق غرس اشجار و یا هر روش دیگری انجام دهد.
وی گفت: مستند به تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری مصوب سال ۴۶ و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی از متجاوز رفع تصرف شده و این اشخاص به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار