تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: الکترونیکی کردن فرآیند امور اداری و واگذاری روند کارهای دولتی به بخش خصوصی، موجب جلوگیری از اتلاف وقت، کم شدن ضریب خطا و کاهش فساد کار در ادارات می شود.
کد خبر: ۷۰۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 24 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تحول نظام اداری از دغدغه های اصلی دولت است و با برون سپاری برخی از این امور به بخش خصوصی و مردم از طریق شبکه های دولت، زمینه چابک سازی و کوچک کردن بدنه دولت فراهم می شود.
وی همچنین به کاهش بحرانی شدن حجم ذخیره آب زاینده رود در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: با بارش مطلوب و نسبی در سال زراعی جاری، بخشی از مشکلات حقابه داران مرتفع شده است.
عباسی، با اشاره به کاهش ذخیره آب زاینده رود در یک دهه گذشته از 2.3 میلیارد مترمکعب سال زراعی گذشته به 400 میلیون مترمکعب تاکید کرد: سال زراعی گذشته تنها 10 درصد از رواناب ها به کشاورزی بالادست تخصیص یافته بود.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال زراعی جاری با کارشناسی و برنامه ریزی دقیق، سهم 90 درصدی حقابه زاینده رود در استانهای پایین دست مدیریت و ساماندهی شود تا با چالش و بحران کم آبی مواجه نشوند.
در این جلسه 12 اولویت پژوهشی استان از بین 200 طرح با اعتباری افزون بر 4 میلیارد و 960 میلیون ریال به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی رسید.
تغییر الگوی کشت و معرفی گونه های مقاوم به کم آبی، تعیین حقابه سرشاخه های کارون، مطالعه میزان خام فروشی محصولات صادراتی، بررسی میزان گرایش به رفتارهای پرخطر و دلایل موثر بر آن بین جوانان و تغییر الگوی زندگی خانوادگی و گسست اجتماعی، بررسی توسعه باغات دیم در زمین های شیبدار در مناطق کم بارش با استفاده از سامانه های سطوح آبگیر بارانی، شناسایی موانع کارآفرینی و اشتغال و همچنین بررسی مهارت های لازم برای ورود به بازار کار، روش های ارتقای نام و نشان تجاری (برندسازی) محصولات تولیدی استان برای حضور در بازارهای جهانی، بررسی کارایی دستگاه های مکانیزه ضدعفونی کننده ورودی و خروجی مزرعه های پرورش ماهی قزل آلای استان از مصوبات این شورا بود.
طرحهای پژوهشی بررسی راهکارهای توانمندسازی زنان و ارائه راهکارهای جذب گردشگران خاص، بررسی فرصت ها و چالش های تجارت مجازی و راهکارهای کسب و کار الکترونیکی و بررسی نقش تغذیه در احیای گونه های بلوط در حال خشکیدگی (زوال) استان دیگر اولویت های پژوهشی مصوب چهارمحال و بختیاری بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار