استاندار چهارمحال و بختیاری
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری از تصویب استمهال سه ساله تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در کارگروه بررسی بند (خ) ماده 33 برنامه ششم توسعه اقتصادی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 26 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- با پیگیری وزارت جهادکشاورزی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بانک مرکزی، هیات وزیران در جلسه هجدهم آذرماه سال جاری به تسهیلات دریافتی کشاورزانی که از حوادث غیرمترقبه ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در سال زراعی 1397-1396 آسیب دیده اند، مهلت داد و آن را به مدت سه سال استمهال کرد.
براین اساس، تولید کنندگان خسارت دیده بخش کشاورزی که سررسید بدهی وام آنان از تاریخ اول مهرماه 1396 تا پایان اسفند ماه 1397 است، می توانند با مراجعه به کارگروه ذیربط در هر شهرستان اقدام لازم را برای استمهال وام انجام دهند.
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه بررسی بند (خ) ماده 33 برنامه ششم توسعه اقتصادی استان اظهار داشت: زمان مقرر برای اجرای این طرح طبق دستورالعمل تا 80 میلیون ریال تا 25 بهمن ماه سال جاری و تا 160 میلیون ریال استمهال تا پنجم اسفندماه و وام های بالای مبالغ یاد شده تا 15 اسفندماه قابل اجرا می باشد.
وی تصریح کرد: بخشودگی تنها شامل بهره بردارانی می شود که تولیدات و محصولات و حتی باغ های آنان تا ششم شهریورماه سال جاری در اثر بروز حوادث غیرمترقبه همچون (طوفان، سرمازدگی، سیل و خشکسالی) خسارت دیده باشند.
عباسی اضافه کرد: براساس بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه، بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال و تعیین میزان خسارت، توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی، بانک مربوطه و فرمانداری شهرستان مورد رسیدگی قرار می گیرد.
مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست تعداد بهره برداران مشمول طرح بخشودگی واستمهال را تا 160 میلیون ریال وام را 16هزار و 286 نفر ذکر کرد و گفت: سررسید این تسهیلات سال 1400 خواهد بود.
هوشنگ طاهری ‌میرقائد افزود: براین اساس بانک های عامل موظفند مانده بدهی اصل، سود و جرائم تسهیلات دریافتی سررسید شده خسارت دیدگان بخش کشاورزی را تا تاریخ ششم شهریورماه به مدت سه سال امهال کنند.
بگفته وی، طبق مصوبه کارگروه استمهال وام ها بر حسب اولویت تعیین شده و زمانبندی مشخص شده قابل اجراست.
چهارمحال و بختیاری بیش از 66 هزار بهره بردار در بخش زراغی، باغی، شیلات و دامپروری دارد که این تعداد سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار