کلانتری :
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران بالاست تاکید کرد: میزان شدت مصرف انرژی در ایران به اندازه کشور چین است.
کد خبر: ۷۰۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 27 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- عیسی کلانتری در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود : مقام معظم رهبری بارها نسبت به شدت مصرف انرژی تذکرات لازم را داده اند و شدت انرژی به این منزله است که ایرانی ها به اندازه کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفری چین انرژی مصرف می کنند.
وی بیان داشت: در کشورهای مختلف جهان مردم ترجیح می دهند خودرو شخصی خود بیرون نیاورند، مگر برای آخر هفته یا تعطیلات و از وسائط نقلیه عمومی استفاده می کنند.
به گفته وی، در هیچ کجای دنیا بنزین به ارزانی قیمت بنزین ایران نیست و حتی در کشوری مانند عربستان قیمت بنزین 5 برابر ایران است.
کلانتری اظهار داشت: به دلیل پایین بودن قیمت بنزین عده ای حتی برای 500 متر پیاده روی نیز از خودرو شخصی استفاده می کنند.
وی، با بیان اینکه ضوابط توسعه در کشور در گذشته رعایت نشده است ، افزود : در بیشتر کشورهای جهان خودرو ارزان و نگهداری آن گران است، اما در ایران قیمت خودرو گران و نگهداری آن بسیار ارزان است.
کلانتری، با تاکید بر اینکه که نباید از کارخانه های ارزان قیمت کم بازده به جای کارخانه های پر بازده استفاده کرد ، افزود: در ایران 8 برابر یک تولید کننده آلمانی برای تولید یک کالا انرژی مصرف می شود و این انرژی محیط زیست را تخریب می کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سرانه تولید بالای زباله در کشور اشاره کرد و افزود: در ایران با سرانه تولید ناخالص داخلی 5 هزار دلاری به اندازه یک کشور با سرانه تولید ناخالص داخلی 50 هزار دلاری زباله در کشور تولید می شود و این از اصل توجیهه ندارد.
به گفته وی، مشکل نخست این است که در اصل نباید زباله تولید شود و اگر در حد اجباری زباله تولید شد باید مدیریت دفع زباله آموزش داده شود.
وی گفت: در خصوص تولید نشدن زباله و مدیریت دفع زباله همچنان در کشور کمبودها و ناکامی هایی وجود دارد.
کلانتری تاکید کرد: در خصوص ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و بهداشت محیط زیست نیز ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش آفرین باشند.
کلانتری، با بیان اینکه چهره برخی از شهرها به دلیل رعایت نشدن مسائل زیست محیطی نازیبا شده است، تصریح کرد: اکنون در برخی از شهرهای کشور از جمله تبریز و زنجان ائمه جمعه در ترویج فرهنگ بهداشت محیط زیست پیشگام شده اند و مردم را به سمت حفاظت محیط زیست هدایت کرده اند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: بهداشت محیط زیست و حفاطت از این محیط، باعث کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی نیز خواهد شد.
کلانتری یادآور شد: بسیاری از مسائل زیست محیطی در جهان حل شده است و این مسائل نیز باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد.
کلانتری، با تاکید بر اینکه محیط زیست در همه جهان وجود دارد، افزود: در خصوص توسعه در کشور ، قوانینی وجود دارد اما برخی از افراد دلبخواهی آن را عمل کرده اند و آنان فکر کرده اند عملشان درست است و هیچ کجا توسعه را متوقف نمی کنند اما تاکید بر توسعه پایدار است.
به گفته وی، اکنون 3 تا 4 میلیون جمعیت بیکار دانش آموخته دانشگاهی است که تنها برای ایجاد شغل به 400 تا 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است اما اعتبارات کشور جوابگوی این جمعیت نیست.
وی، به خشکسالی های اخیر نیز اشاره کرد و گفت : رعایت نشدن مسائل زیست محیطی باعث شده است که 80 هزار هکتار از جنگلهای چهارمحال و بختیاری در برابر بیماری که 30 سال با آن همزیستی مسالمت آمیزی داشته است، در برابر این بیماری ضعیف شود.
کلانتری تاکید کرد : در هر صورت باید قوانین و ضوابط اکولوژیکی و استراتژیکی و توسعه ایی در کشور با هم اقدام شود و یک گزینه متعادل قانونی وجود داشته باشد و همه براساس این قانون عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: در 40 سال انقلاب تبیین دستاوردهای نظام در حوزه حفاظت محیط زیست به مردم گزارش شود.
حجت الاسلام محمد علی نکونام اظهار داشت: شرایط محیط زیست ایران قبل و بعد از انقلاب برای مردم بازگو شود چرا که تا پیش از انقلاب توجهی به حوزه محیط زیست نمی شد و چهره شهرها و روستاها بی توجه به مسائل زیست محیطی بود.
وی تاکید کرد: محیط زندگی مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد و نقش محیط زیست در زندگی افراد را نمی توان نادیده گرفت.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امسال که 40 سالگی انقلاب است باید علاوه بر دستاوردها باید نقاط ضعف نیز دیده شود و برای رفع آن اقدام شود.
به گفته وی، در جا نمایی های صنعتی خوب عمل نشده است به گونه ای که در اصفهان بیشترین مشکل جانمای های قطب های صنعتی است که اکنون به جدال آب تبدیل شده است و چاره ای برای آن وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در گوشه و کنار کشور از این نقاط ضعف وجود دارد و باید با یک مطالبه جدی و عزم ملی در رفع این معضلات تلاش کرد.
نکونام اظهار داشت: بارها مقام معظم رهبری به وزرا در دولت های مختلف در این زمینه تذاکرات لازم را داده اند و دولت ها برای رفع این کمبودها باید گام های محکمی بردارند.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد : وجود ترافیک گریبان گیر همه شهرها از جمله شهرکرد را نیز گرفته است و برای رفع این مشکلات باید تصمیم جدی گرفت.
نکونام گفت: در برخی از شهرستان های استان راه های روستای مناسبی وجود ندارد و برای ایجاد راه های روستایی در 30 روستا باید اقدام جدی کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت : در این استان در بخش حفاظت محیط زیست تلاش ها و اقدامات اثرگذاری شده است.
اقبال عباسی افزود: برای اجرای طرحهای مختلف دریافت بر مجوزهای محیط زیستی مورد تاکید قرار گرفته است.
در این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری ، نماینده شهرستان بروجن ، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسوولان حضور داشتند.
عیسی کلانتری در سفر یکروزه به چهارمحال و بختیاری در شورای اداری شرکت و از مناطق حفاظ شده استان دیدن می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار